אפל דורשת מהמפתחים: דווחו איזה מידע האפליקציות אוספות

כללי הפרטיות החדשים של אפל: כל האפליקציות החדשות וכן אלו שמשיקות עדכון ונמצאות בחנות האפליקציות של החברה חייבות לצרף קישור למדיניות הפרטיות שלהן החל מ-3 באוקטובר

אפל סטור, מנהטן, ניו יורק / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
אפל סטור, מנהטן, ניו יורק / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

אפל דורשת מכל האפליקציות החדשות וכן מאלה שמשיקות עדכון ונמצאות בחנות האפליקציות שלה לצרף קישור למדיניות הפרטיות שלהן. לפני כן, רק אפליקציות שדורשות מנוי נדרשו לעשות זאת. במדיניות הפרטיות המפתחים מחויבים להסביר איזו דאטה האפליקציה אוספת, איך היא אוספת אותו וכיצד היא תשתמש בדאטה. הם מחויבים להסביר גם איך משתמשים יוכלו לבטל את איסוף הדאטה או למחוק את המידע האישי שכבר נאסף.

הכללים החדשים יכנסו לתוקף ב-3 באוקטובר, ואינם תקפים לגבי אפליקציות שכבר נמצאות בחנות האפליקציות ולא ישיקו עדכון לאחר אותו תאריך. אפל ערכה מספר שינויים בנוגע לפרטיות במדיניות חנות האפליקציות שלה בחודשים האחרונים, ביניהם איסור על אפליקציות לאסוף דאטה על אפליקציות אחרות, שהוביל להסרת אפליקציית אונבו הישראלית שבבעלות פייסבוק מהחנות של אפל.

אפל נערכת להשקת מכשירי אייפון חדשים באירוע השקה ב-12 בספטמבר, שייערך בתאטרון על שם סטיב ג'ובס במשרדי החברה הראשיים בקופרטינו. לפי דיווחים, אפל מתכננת להשיק 3 סוגי מכשירים חדשים. במהלך סוף השבוע דלפו לרשת תמונות של שניים מהמכשירים החדשים.

לפי דיווחים, שלושת המכשירים יהיו בעיצוב דומה לשל אייפון X, ללא כפתור הבית ועם מערכת זיהוי פנים. מכשיר אחד צפוי להיות האייפון הגדול ביותר עד היום, בגודל 6.5 אינץ', המכשיר השני יהיה שדרוג לדגם האייפון X הקיים ואילו השלישי יהיה מודל זול יותר שיחליף את האייפון 8, ויכיל תצוגת LCD בניגוד למסכי OLED בשני האחרים.

במהלך סוף השבוע אפל גם שחררה עדכון חדש למערכת ההפעלה iOS 12 בטא, שתעצור התראה ממנה סבלו משתמשי אייפון. אותה התראה הופיעה פעמים רבות עבור משתמשי האייפון וקידמה עדכון שלא קיים ל-iOS.