רפאל חושפת טיל נ"ט חדש: יכול לגלות ולהשמיד מטרות מוסוות

את הטיל החדש של חברת מערכות הלחימה ניתן לשגר לעבר מטרות בטווח של 10 קילומטר מהקרקע ובטווח 16 קילומטר מהאוויר

הטיל החדש נגד טנקים של רפאל, ספייק ER-2 / צילום: רפאל מערכות לחימה
הטיל החדש נגד טנקים של רפאל, ספייק ER-2 / צילום: רפאל מערכות לחימה

רפאל מערכות לחימה חושפת טיל חדש ממשפחת הטילים נגד טנקים שלה, ספייק במסגרת התערוכה הביטחונית הבינלאומית MSPO שתיערך השבוע בקילצ'ה שבפולין: לפי הודעה שפרסמה החברה היום (א'), מדובר בספייק ER- 2 הנחשב לטיל מדור 5.

ברפאל אומרים כי בטיל החדש הוטמעו שיפורים וחידושים לעומת טילי נ"ט קודמים ממשפחת הספייק, וניתן לשגרו לעבר מטרות בטווח של 10 קילומטר מהקרקע ולעבר מטרות מטווח של 16 קילומטר מהאוויר.

מדובר בטיל אלקטרו-אופטי, טקטי, מדויק ורב-תכליתי, שניתן לשיגור מכל המשגרים הקיימים של משפחת טילי הספייק. ברפאל אומרים כי הוא בעל חדירות גבוהה למגוון רחב של מטרות, בזכות ראש הקרב המתקדם שלו.

השיפורים בטילים אלה מתבטאים בין השאר ביכולת לשגרם ממסוק, עם ערוץ תקשורת המבוסס על תדר רדיו אלחוטי- בשונה מטילים אחרים שהתקשורת איתם התבססה על סיב אופטי.

ברפאל אומרים כי ערוץ תקשורת שמבוסס על רדיו אלחוטי מאפשר את מקסום היכולות האנרגטיות של הטיל תוך הגדלת טווחי המעוף שלו.

עוד אמרו ברפאל כי הטיל החדש מצויד בראש ביות כפול וחדשני שכולל חיישן תרמי המאפשר איתור של מטרות מטווחים ארוכים. בטיל הוטמע עוקב מטרות מיוחד שמאפשר היתוך של מידע בזמן אמת, ומאפשר עקיבה אחר מטרות בסביבת לחימה רוויית עשן. לפי גורמים בחברה, יכולות אלה מאפשרות לטיל לגלות ולהשמיד גם מטרות מוסוות.

הספייק נחשב לאחד מסוגי הטילים נגד טנקים הטובים בעולם, ולפי רפאל כ 30 צבאות כבר הצטיידו בהם. עד כה החברה מכרה כ 30 אלף טילים מהגרסאות השונות של הספייק. בין הצבאות שעושים שימוש בטילים אלה גם צה"ל, שבו הם מכונים בשם "גיל".

בתוך כך, בשבוע שעבר ממשלת אוסטרליה הודיעה כי בחרה להצטייד בטילי ספייק מדגם LR-2 של רפאל ומסרה כי הם יותקנו על רכבי הבוקסר החדשים שישמשו את הצבא שלה.