להב אל.אר וקרן ג'נריישן קפיטל רוכשות את השליטה בסולגרין

זאת תמורת הזרמה של כ-34 מיליון שקל • לאחר העסקה יחזיקו להב אל.אר, שיש לה פעילות בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה לצד האנרגיה המתחדשת בישראל, וקרן ג'נריישן קפיטל, בחלקים שווים בחברת להב הרים ירוקים

יוסי זינגר וארז בלשה / צילום: תמוז רחמן
יוסי זינגר וארז בלשה / צילום: תמוז רחמן

קרן ג'נריישן קפיטל (Generation Capital) שהקימו יוסי זינגר וארז בלשה, בשותפות עם קבוצת ויולה, רוכשת 50% מחברת להב הרים ירוקים, חברה-בת בעלות מלאה של להב  אל.אר רילאסטייט הנמצאת בשליטת אלי להב ואיליק רוז'נסקי, תמורת הזרמה של כ-34 מיליון שקל לתוכה.

לאחר העסקה, יחזיקו להב אל.אר, שיש לה פעילות בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה לצד האנרגיה המתחדשת בישראל (באמצעות להב הרים ירוקים), וקרן ג'נריישן קפיטל, בחלקים שווים בחברת להב הרים ירוקים.

במסגרת העסקה תעביר קרן ג'נריישן סכום של כ-32.2 מיליון שקל ללהב הרים ירוקים והיתרה תועמד כהלוואת בעלים לחברה בריבית שנתית של 5%. במקביל, עד להשלמת העסקה (תלויה בתנאים שונים ובחתימה על הסכם בעלי מניות) תמיר להב אל.אר הלוואות בעלים בהיקף של 16.7 מיליון שקל שנתנה ללהב הרים ירוקים, למניות.

הכסף המוזרם לתוך להב הרים ירוקים ישמש ברובו לרכישת מניות השליטה (65%) בחברת סולגרין  הציבורית בתמורה לכ-39 מיליון שקל (לפי שווי של כ-60 מיליון שקל לסולגרין, פרמיה של 87% על מחיר המניה בבורסה לפני פתיחת המסחר היום.

בעלי השליטה בסולגרין, דראל אנרגיה (בבעלות דניאל פלג, איתי כהן ואורי דויטש) וסולג פיתוח של צחי סולטן וניר פלג, יעמידו ללהב הרים ירוקים, במסגרת ההסכם, הלוואת מוכרים בהיקף של 17.3 מיליון שקל. כמחצית מההלוואה, שתישא ריבית בגובה של 4% בשנה הראשונה ו-6% בהמשך, אמורה להיפרע ב-18 תשלומים שווים, החל מפברואר או אפריל 2019. המחצית השנייה (אם תילקח) תיפרע 4 חודשים ממועד השלמת העסקה.

עם השלמת העסקאות, בכוונת להב אל.אר וג'נריישן קפיטל לפעול למיזוג בין סולגרין ולהב הרים ירוקים, צעד שיאפשר יצירה של מסת נכסים פעילים, וריכוז הפעילות בתחום האנרגיה הירוקה תחת פלטפורמה ציבורית.

כיום יש ללהב הרים ירוקים שותפות של 50% ב-234 מתקנים פוטו-וולטאיים בהיקף של כ-12.2 מגוואט הפועלים תחת חוזים ארוכי-טווח מול חברת חשמל. בנוסף, ללהב הרים ירוקים הליך יזום פרויקטים וטיפול בשלבים שונים של מו"מ ותכנון של למעלה מ- 250 מגוואט. גם סולגרין פועלת בתחום ההפעלה של מתקני אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית. בבעלותה 95 מתקנים 'קטנים' סולארים לייצור חשמל בהספק מותקן מצטבר של כ- 4.3 מגה. בחצי הראשון של השנה רשמה סולגרין הכנסות ממכירת חשמל בהיקף של כ-5.4 מיליון שקל והפסד נקי של 600 אלף שקל.

בלהב אל.אר מעריכים כי עם השלמת העסקה החברה צפויה לרשום רווח הון בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

מניית סולרגין הגיבה להודעה בעלייה של 18% ושוויה של החברה זינק לכ-38 מיליון שקל היום ולהב רשמה עלייה של 5.5% ושוויה בבורסה הגיע לכ-100 מיליון שקל.

במהלך חודש יוני השנה השלימה קרן ג'נריישן קפיטל גיוס ראשוני בהיקף של 230 מיליון שקל. זמן קצר לאחר מכן, בתחילת יולי, רכשה הקרן 49% מחברת ההסעות בון תור בכ-100 מיליון שקל. הקרן מתמקדת בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה: חשמל, גז טבעי, תחבורה, סביבה, מים, בינוי זכייני ועוד. בגיוס השתתפו שורת גופים מוסדיים ופרטיים מהשוק הישראלי, בהובלת הקופות המפעליות המנוהלות ע"י בתי ההשקעות פסגות ואי.בי.אי.

במקביל להשלמת ההשקעות הראשונות מתכננים זינגר ובלשה לגייס עוד הון באמצעות הנפקת מניות בבורסה של תל אביב במהלך השנה הקרובה. אם ההנפקה תצליח תהפוך ג'נריישן קפיטל לקרן הריט הסחירה הראשונה בתחום התשתיות. בבורסה כבר נסחרות כיום מספר קרנות ריט בתחומי הנדל"ן - ריט 1, סלע קפיטל, מגוריט ומניבים.