לאחר שנתיים: הוסכמו העקרונות להסכם קיבוצי ראשון בפסגות

ארגון כוח לעובדים, הנהלת בית ההשקעות ועובדיו ניהלו מאז אוגוסט 2016 דיונים, שכללו עימותים חריפים, עיצומים והשבתות • בין ההסכמות שקיבלו היום הצדדים: שכר המינימום של העובדים יועלה ל-5,800 שקל בחודש • לכשייחתם ההסכם, הוא ייתן לאייפקס, שצפויה למכור החזקות בפסגות, שקט תעשייתי עד לשנת 2022

מיכל עבאדי בויאנג'ו - יו"רית בית ההשקעות פסגות / צילום: לע"מ
מיכל עבאדי בויאנג'ו - יו"רית בית ההשקעות פסגות / צילום: לע"מ

לאחר חודשים רבים של דיונים, של עימותים חריפים ושל עיצומים והשבתות, הודיעו היום הנהלת בית ההשקעות פסגות ונציגות העובדים, שמאוגדים בכוח לעובדים, כי סיכמו על "עקרונות להסכם קיבוצי ראשון, שתוקפו עד תום שנת 2022".

הסכם העקרונות בין ההנהלה, והוועד של העובדים המאוגדים בארגון כוח לעובדים, הגיע כשנתיים לאחר שכוח לעובדים הוכר כארגון היציג של העובדים בפסגות, וזאת באוגוסט 2016.

עדיין לא מדובר בהסכם הסופי, שיביא עם חתימתו לשקט תעשייתי להנהלת בית ההשקעות, שנמצא בבעלות קרן אייפקס ישראל, שצפויה לפעול למימוש החזקותיה בפסגות כבר בשנים הבאות. מנכ"ל פסגות הוא ברק סורני, והיו"רית של בית ההשקעות היא מיכל עבאדי בויאנג'ו. יו"ר נציגות העובדים הוא שלומי לוגסי.

ההליך בפסגות היה ארוך וקשה יותר מאשר גופים אחרים, אך עדיין מדובר בחוליה נוספת בשרשרת התארגנויות שקמו בשנים האחרונות בשוקי הביטוח ובתי ההשקעות, שבניגוד לבנקים התאפיינו במציאות של חוזים אישיים גם לפקידות זוטרה.

מבית ההשקעות נמסר היום כי "משלב בין הרצון להעניק תוספות שכר והטבות משמעותיות לעובדים, לצורך לגלות אחריות מלאה כלפי החברה ולניהול כספי לקוחותיה", כך שעיקרי ההסכמות שגובשו כוללים העלאה של שכר המינימום בחברות בקבוצת פסגות ל-5,800 שקל לחודש, "לפני מתן תמריצים".

עוד פורט בהודעה מפסגות, כי "שכר העובדים יעודכן בארבע פעימות לאורך תקופת ההסכם. במסגרת הפעימה הראשונה תשולמנה תוספת שכר שנתיות בשיעור ממוצע של 3%. חלק מעדכוני השכר ישולמו כתוספת אחידה והיתר כתוספת דיפרנציאלית - חלקם בהתאם לתוצאות החברה. בנוסף, נקבעו עקרונות קבלת עובדים לחברה, איוש משרות, תהליכי ניוד עובדים ויצירת מנגנון ביטחון תעסוקתי".

כמו כן, הצדדים סיכמו כי "לאחר החתימה על ההסכם הקיבוצי יחולק מענק חתימה לעובדים, תינתן תוספת תשלום בגין דמי הבראה, תשלום על שעות נוספות בשיעור של 150% לעבודה בימי שישי לעובדים זכאים, תוענק השתתפות במימון ביגוד לעובדי שטח, סבסוד לארוחת צהריים במשרדי החברה, כמו גם סבסוד לקייטנות לילדי העובדים, קרן השתלמות החל מתום שנת העבודה הראשונה, שני ימי הצהרה בשנה, דמי מחלה בשיעור של 100% לעובדים הזכאים החל מהיום הראשון, ערכת ביה"ס לילדי כיתה א', ערכת גיוס לצבא, שי לעובדים בוותק של 10 שנים ולעובדים בוותק של 20 שנים".

העקרונות שהוסכם עליהם כוללים בנוסף גם כי "יוגדל השי לחגים ואירועים מיוחדים, יינתנו בדיקות סקר מנהלים אחת לשנתיים (מעל גיל 45), ופסגות תשתתף בשכר לימודי אקדמאי וקורסים מקצועיים לעובדים, תעניק הטבות בדמי ניהול לעובדים וכן יערכו אירועי רווחה שנתיים כולל לינה".