עליבאבא הודיעה: יו"ר החברה ג'ק מא יעזוב בעוד שנה מהיום

זאת, למרות שביום שבת הודיע כי יפרוש מתפקידו ביום ב' הקרוב (כלומר, היום) • מא יוסיף לכהן כיו"ר החברה למשך 12 החודשים הקרובים, זאת למטרת תקופת חפיפה שיערוך למנכ"ל עליבאבא, דניאל זאנג, אשר צפוי להיכנס לנעליו בספטמבר 2019

ג'ק מא מייסד ומנכ"ל עליבאבא / רויטרס
ג'ק מא מייסד ומנכ"ל עליבאבא / רויטרס

יו"ר ומייסד עליבאבא, המיליארדר הסיני ג'ק מא, החליט להישאר בתפקידו למשך שנה נוספת. זאת, למרות שביום שבת הודיע כי יפרוש מתפקידו ביום ב' הקרוב (כלומר, היום). מא הקים את עליבאבא ב-1999.

מא יוסיף לכהן כיו"ר החברה למשך 12 החודשים הקרובים, זאת למטרת תקופת חפיפה שיערוך למנכ"ל עליבאבא, דניאל זאנג, אשר צפוי להיכנס לנעליו בספטמבר 2019.

לאחר מכן, בכוונתו של מא להישאר בדירקטוריון של עליבאבא עד לשנת 2020 ולקחת חלק באסיפות השנתיות של בעלי המניות.

במכתב ששיגר מא ללקוחות החברה ולבעלי המניות, נכתב כי "החברה עלתה לשלב הבא מבחינת הסדר הארגוני, מחברה שמסתמכת על אינדיבידואלים, לאחת שבוניה על מערכת ארגונית מצוינת ותרבות של התפתחות.

"בעודי מעביר את המושכות לדניאל ולצוות המסייע בידו, אני בטוח שאני עושה את המעשה הנכון. לאור שנות עבודתי עימם אני יודע כי הם מוכנים לאתגר, ויש לי ביטחון מלא בדור הבא של מנהיגי החברה", כתב מא במכתבו.

בספטמבר 2014 עליבאבא יצאה להנפקה מתוקשרת באנסד"ק. החברה גייסה 22 מיליארד דולר לפי שווי של 168 מיליארד דולר, מה שיהפוך אותה בשעתו להנפקה הגדולה ביותר בבורסה האמריקאית אי-פעם. היום עליבאבא נסחרת לפי שווי של 420 מיליארד דולר.

באוגוסט דיווחה החברה על תוצאות הרבעון הפיסקאלי הראשון של 2018 עם הכנסות של 12 מיליארד דולר, זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הרווח הנקי הסתכם ב-1.3 מיליארד דולר, נפילה של 40% שמיוחסת לאירועים חד-פעמיים. את שנת 2017 החברה סיכמה בהכנסות של 23 מיליארד דולר.

היום עליבאבא היא אחת מחברות המסחר המקוון הגדולות והתשלום הדיגיטלי הגדולה בעולם. הצלחה שהפכה את מא - שמחזיק ב-6.4% מהחברה - לאחד האנשים העשירים בעולם, עם הון מוערך של 40 מיליארד דולר.