הנקראות ביותר

יוצאים למתפרצת: פיקסלוט הישראלית מגייסת 30 מיליון דולר

פיקסלוט פיתחה מערכת להפקת שידורי ספורט חובבים, שמפיקה שידורים מאירועים חיים ללא מעורבות צוות אנושי ● עד כה מכרה החברה 2500 מערכות והיא משדרת כ-20,000 שעות של שידורי ספורט חיים בחודש

אלון ורבר, מנכ"ל פיקסלוט / צילום: יחצ
אלון ורבר, מנכ"ל פיקסלוט / צילום: יחצ

חברת שידורי הספורט הישראלית Pixellot הודיעה היום (ב') על גיוס הון בהיקף 30 מיליון דולר. את גיוס ההון הובילה קרן שמרוק מלוס אנג'לס והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים של החברה, בהם קרן Firstime מקבוצת TheTime , חברת מנועי החיפוש הסינית באידו ומשקיעים נוספים. עד כה, ביחד הם הגיוס הנוכחי, גייסה החברה 40 מיליון דולר. ההון שגויס ישמש לגידול שווקים בינלאומיים של החברה.

פיקסלוט פיתחה מערכת להפקת שידורי ספורט חובבים, שמפיקה שידורים מאירועים חיים ללא מעורבות צוות הפקה אנושי. המערכת מפעילה מרחוק מצלמות פנורמיות מרובות עדשות שהחברה פיתחה, והיא מעבדת ועורכת את השידור ואף יודעת לייצר תקצירי אירועים בולטים במשחק וקליפים אישיים על שחקנים. המערכת מותאמת לכל ענף ספורט בנפרד: כדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף, הוקי קרח, רוגבי, פוטבול ולקרוס.

השימוש העיקרי במערכת הוא להפקה אוטומטית של שידורים מאירועי ספורט חובבים. לפי נתוני החברה יש 75 מיליון משחקי חובבים בשנה, שאינם משודרים על ידי רשתות הטלוויזיה. החברה מתמקדת בליגות ילדים, נוער וליגות נמוכות, ליגות נשים וסוגי ספורט דלי צפייה כמו כדור עף.

עד כה מכרה החברה 2500 מערכות והיא משדרת כ-20,000 שעות של שידורי ספורט חיים בחודש. בשנה שעברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם רשת Wige המשדרת משחקי ליגות נמוכות וליגות ילדים ונוער בגרמניה, ועם רשת NFHS של בתי הספר התיכוניים בארה"ב, כשההכנסות של החברה מבוססות על תשלומי הורים ועל חסויות של חברות מסחריות. מוצר נוסף של החברה נועד לשימוש צוות האימון של הקבוצה, ובין הלקוחות נמנים מועדוני כדורגל כמו ברצלונה ובאיירן מינכן, קבוצות בליגה הסינית ובכל הליגות המקצועניות במקסיקו.

כיום כ-99% ממשחקי הספורט בעולם אינם משודרים. רק הליגות המקצועיות של ענפי הספורט הפופולריים, כגון כדורגל, כדורסל, פוטבול וכו' מכוסות בשידורים חיים. תחומים מקצועיים אחרים כמו כדורעף כדוריד, לקרוס, ליגות חובבים, נשים וספורט נוער אינם זוכים כמעט לסיקור מצד אמצעי התקשורת וחברות ההפקה. פיקסלוט מאפשרת לספק לאוהדים, מאמנים, הורים ומגלי כישרונות תוכן באיכות גבוהה ובצורה אוטומטית. באמצעות מצלמות המוצבות במגרש לצד אלגוריתמים ממוחשבים ואינטליגנציה מלאכותית מצליחה החברה לספק לצופים באופן אוטומטי חוויה צפייה הכוללת שידור חי, תקצירים אוטומטיים הילוכים חוזרים, פרשנות מרחוק / מקומית, לוח תוצאות, גרפיקה מקצועית ועוד.

אלון ורבר מנכ"ל פיקסלוט אמר: "ההשקעה האסטרטגית תאפשר לחברה גדילה מואצת ויצירת דרכים חדשניות לחיבור אוהדי ספורט לתכנים איכותיים ומגוונים שניתן להפיץ בנוחות". ניר טרלובסקי, מייסד-שותף בקבוצת ההשקעות דה טיים, אמר: "במקביל לצמיחת פלטפורמות הטלוויזיה באמצעות אינטרנט ( OTT ) והדרישה לתוכן ייחודי ומותאם אישית, אנו צופים התגברות מתמשכת בביקוש לשירותי החברה בשנים הקרובות. הסיבוב שהושלם יאפשר לנו להאיץ עוד יותר את חדירתנו לשווקי הספורט העיקריים בעולם". אלן רסניקוף, שותף בשמרוק קפיטל, אמר: "הטכנולוגיה של פיקסלוט יוצרת אפיק הכנסות חדש, תוך מתן ערך מוסף להורים ולשחקנים. אנו שמחים להשקיע בחברה כדי לתמוך בתוכניות הגדילה המשמעותיות שלה".

פיקסלוט הוקמה ב-2013 ע"י ד"ר מיקי תמיר וגל עוז, המשמש CTO . החברה מעסיקה כ-87 עובדים, מרביתם במטה החברה ובמרכז הפיתוח בפתח תקווה וכן במשרדיה בארה"ב, ספרד ויפן.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות