4 שנים אחרי ההשקה: גוגל סוגרת את יישום המייל המהפכני

אינבוקס נועד לספק חווית מיילים שונה מג'ימייל, אך נזנח עם הזמן לטובת אחיו הפופולרי, שקלט פיצ'רים מתוכו • גוגל נתנה למשתמשי אינבוקס ארכה עד מארס

איינבוקס של גוגל / צילום: Shutterstock
איינבוקס של גוגל / צילום: Shutterstock

גוגל הודיעה על סגירת יישום האימייל אינבוקס (Inbox), שהיווה חלופה לג'ימייל. משתמשי השירות, שהביעו אמש את מחאתם ברשתות החברתיות בעקבות ההחלטה, קיבלו ארכה עד חודש מארס - ואז ייאלצו לעבור לג'ימייל.

ללא מדובר בהפתעה גדולה: אינבוקס הושק לפני קרוב לארבע שנים כיישום אימייל חדשני שפעל. הוא הציג תפיסה שונה של הדרך שבה תיבת מייל צריכה לפעול, ושילבה אלמנטים כמו "נודניק" (סנוז) ומיון הודעות באמצעות קטגוריות אוטומטיות. אף שגוגל עדכנה את היישום רק לעתים רחוקות לאורך ארבע השנים הללו, אינבוקס צבר קהל קטן של חובבים, שביקשו ליהנות מחוויית מייל טובה יותר (או לפחות שונה).

רבים מהפיצ'רים של אינבוקס היו אהובים מאוד, בעיקר מכיוון שהם היו חסרים בג'ימייל, ולא הצריכו פתרונות מסורבלים של חברות חיצוניות. היישום גם נתפס כחממה פוטנציאלית לפיצ'רי אימייל חדשים שעשויים למצוא את דרכם לג'ימייל. אחד מיתרונותיו הבולטים, כפי שמציין האתר The Verge, היה בשילוב תזכורות על מטלות לצד המיילים, שאפשר לנהל באותם כלים.

ואולם, בחודש שעבר שחררה גוגל לכלל המשתמשים גרסה מעודכנת של ג'ימייל, שמשלבת רבים מהפיצ'רים של אינבוקס: סנוזינג, רשימות מטלות קשורות (אם כי במסגרת צדדית), ועוד. בנוסף גוגל גם לא טרחה להתאים את אינבוקס לאייפון X, מה שהיווה סימן אזהרה נוסף. גוגל אומרת שכמה פיצ'רים נוספים יהגרו מאינבוקס לג'ימייל, כמו מיון המיילים לקבוצות אוטומטיות (לדוגמה: מיילים שקשורים לטיול מסוים), אך עדיין לא ידוע מתי זה יקרה.