הגישור של אולמרט נכשל: הסכסוך בין מילוא לגיאורגים ממשיך

כפי שנחשף ב"גלובס", אולמרט שימש כמגשר בין חברת שינדזה הגיאורגית לראש עיריית ת"א לשעבר סביב כספים שקיבל מעסקאות ביטחוניות בגיאורגיה • שינדזה: "קיווינו שראש ממשלת ישראל לשעבר יבצע את הגישור כיאות וללא משוא-פנים למרות חברותו עם מילוא ועם עורך דינו כספי; מסתבר שטעינו"

אהוד אולמרט / צלם: נועם מושקוביץ'
אהוד אולמרט / צלם: נועם מושקוביץ'

הגישור שניהל ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בין החברה הגיאורגית שינדזה לבין ראש עיריית תל-אביב לשעבר, רוני מילוא, סביב כספים שקיבל מילוא מעסקאות ביטחוניות בגיאורגיה - נכשל. החברה הגיאורגית הודיעה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על כישלון הגישור.

ב-2 ביולי נחשף ב"גלובס" כי אולמרט ישמש כמגשר בין מילוא לבין שינדזה, שטוענת כי מילוא חייב לה כספים מעסקאות ביטחוניות רגישות בשווי מיליוני שקלים, שנעשו בין התעשיות הביטחוניות בישראל לבין ממשלת גיאורגיה.

הסכסוך בין החברה הגיאורגית לבין מילוא מתנהל מזה כשנה וחצי בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בפני השופטת מיכל אמית-אניסמן. בחודש יולי, במהלך דיון בתיק, עודדה השופטת את מילוא ואת החברה הגיאורגית שלא להמשיך לנהל את ההתדיינות המשפטית ביניהם אלא לנסות להגיע להסכמות ללא צורך בניהול הליך הוכחות ומתן פסק דין.

לפי ההערכות, אחת מהסיבות להפניית הצדדים לגישור היא רגישות העסקאות שברקע הסכסוך. ב-1 במאי 2018 כתבה השופטת: "מוצע כי הצדדים יבואו בדברים לצורך סיום הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט ברוח הדברים שנאמרו במהלך הדיון".

החברה הגיאורגית, המיוצגת על-ידי עו"ד אילן סופר, ומילוא, המיוצג על-ידי עו"ד רם כספי, הפנימו את המסר הזה של בית המשפט, הסכימו לבחור בהליך של גישור ובחרו בדמות הפנויה הבכירה ביותר לשעבר כדי למלא את המשימה הלא פשוטה - באהוד אולמרט. כעת, לאחר כישלון הגישור, הסכסוך יחזור לבית המשפט. 

מקבוצת שינדזה הגיאורגית נמסר: "קיווינו שראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט יבצע את הגישור כיאות וללא משוא-פנים למרות חברותו הארוכה והקרובה עם מר מילוא ועם עורך דינו מר כספי והקשרים הפוליטיים ביניהם. לצערנו, מסתבר שטעינו. הבוררות נכשלה, ואנחנו נצטרך לחזור ולבקש שבית המשפט יורה למילוא להחזיר לקבוצה את כל הכספים שהוא חייב לנו. יש לציין כי מעורבותו של רוני מילוא בעסקים הללו בגיאורגיה החלה בתקופת שלטונו של אולמרט. אנחנו המומים: חשבנו שישראל היא מדינה מסודרת שבה הדברים מתנהלים בצורה נאותה, בוודאי כשמדובר בעסקים עם בכירים ועם שרים לשעבר, וגילינו מסכת שלמה של השתמטויות מלשלם לנו מיליונים המגיעים לנו".

"בין הצדדים התנהל במהלך החודשים האחרונים הליך של גישור בפני אולמרט", נכתב בהודעת שינדזה לבית המשפט. "למרבה הצער, לא היה במעורבותו של מר אולמרט כדי לסייע והליך הגישור לא צלח. כיוון שהנתבעת (חברת מילוא) התעלמה לחלוטין עד כה מהוראת בית המשפט להעביר את המסמכים הנוגעים לתביעה לצד שלישי, בית המשפט מתבקש להורות לנתבעת להגיש את עמדתה ביחס להצעת בית המשפט".

שינדזה מיוצגת על-ידי עו"ד אילן סופר.