הפועלים מוכר סניף מיתולוגי בת"א, ובמקומו מתוכנן מלון

הבניין בן חמשת הקומות בתל-אביב, שבו פועל המרכז לבנקאות פרטית לתושבי חוץ של בנק הפועלים, עומד למכירה • לפי הערכות, השווי הוא 70-90 מיליון שקל • על סביבת הנכס שסמוך לקו החוף חלה תב”ע למלונאות • בשנים האחרונות מכרו הבנקים נדל"ן במאות מיליוני שקלים

נכס נדל"ן מיתולוגי נוסף של הבנקים עומד למכירה. ל"גלובס" נודע כי בנק הפועלים מעמיד בימים אלה למכירה את בניין הסניף ברחוב הירקון בתל-אביב. מדובר בבניין שבו נמצא המרכז לבנקאות פרטית לתושבי חוץ, שצפוי לעבור למקום אחר בתל-אביב לאחר שתושלם העסקה.

מדובר בנכס של 1,500 מ"ר המשתרע על פני חמש קומות, כאשר שטח המגרש הוא 460 מ"ר. לפי הערכות, שווי הנכס עשוי להגיע ל-70-90 מיליון שקל, כאשר השווי הגבוה נובע מפוטנציאל ההשבחה. 

על סביבת הנכס חלה תב"ע בין היתר למגורים ומלונאות, והנכס בעל פוטנציאל לשיפור ערך במספר אפשרויות, כמו למשל תוספת זכויות. מה שעוד תורם לשווי הגבוה הוא המיקום שלו: סמוך לקו החוף של תל-אביב ובאזור של מלונות, שגרירויות ומגורי יוקרה. לפי הערכות, חלק מרכזי מהמתעניינים ברכישת הנכס עושים זאת בהקשר של מלונאות, ולכן סיכוי סביר כי במקום יוקם מלון.

סניף הירקון של בנק הפועלים נחשב לאחד הסניפים המוכרים של הבנק. הסניף עלה לכותרות כאשר לפני 13 שנים פשטה עליו המשטרה בפשיטה מתוקשרת בחשד שבסניף הולבנו כספים רבים. במסגרת הפשיטה גם נעצרו חלק מעובדי הסניף. אלא שפרשה זו הסתיימה בסופו של דבר בזיכוי העובדים, ובקנס של פחות מ-10 מיליון שקל שהטיל בנק ישראל על הפועלים. סניף הירקון מרכז את פעילות הבנקאות הפרטית של הבנק לתושבי חוץ, תחום שנמצא במערכת הבנקאית במגמת צמצום לאור התגברות הרגולציה העולמית בנושא. התגברות הרגולציה גם מתבטאת בכך שהבנק נמצא כיום בחקירה סבוכה של הרשויות בארה"ב בחשד שסייע ללקוחותיו להעלים מס.

מימוש נכס זה מצטרף לסדרת מימושים שעשה בנק הפועלים, בניהולו של אריק פינטו, בתחום הנדל"ן. בשנתיים האחרונות מכר הבנק 16 נכסים בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים, והקטין שטחים בהיקף של אלפי מ"ר. מהלכי התייעלות אלו, אותם מובילה חטיבת ה-COO של הבנק, מביאים לא רק לרווחי הון לבנק אלא גם לחיסכון בהוצאות השוטפות ובראשם הוצאות הארנונה הגבוהות שנגבות מהבנקים בעיקר באזור תל-אביב.

בשנים האחרונות ביצעו הבנקים מימושים בתחום הנדל"ן שהניבו להם רווחים של מאות מיליוני שקלים. בין הנכסים המוכרים שנמכרו נזכיר כי לאומי מכר את הסניף המרכזי שלו בתל-אביב בכ-280 מיליון שקל, וכן מוכר בימים אלה את הסניף בדיזינגוף סנטר.

כמו כן בנק דיסקונט צפוי להתחיל בקרוב בגל של מכירת נכסים באזור תל-אביב בהיקף של מאות מיליוני שקלים, בעקבות מעבר המטרה של הבנק לראשון-לציון, ואילו מזרחי טפחות מכר את מטה הבנק ברמת-גן בכ-270 מיליון שקל, לקראת מעברו המתוכנן ללוד.