גם שחר וקז מממשים בהפניקס: מכרו למוסדיים ב-125 מיליון ש'

לאחר המכירה החזקותיהם בחברה, באמצעות חברת מאיר משאיות, יעמדו על קצת יותר מ-10%, בשווי שוק נוכחי של כ-570 מיליון שקל

גם יעקב שחר וישראל קז, בעלי קבוצת הרכב מאיר, מנצלים את רמות השיא בהן נסחרת מניית הפניקס , ובימים האחרונים מכרו קצת יותר מ-2% ממניות חברת הביטוח לכמה גופים מוסדיים תמורת כ-125 מיליון שקל. העסקה נעשתה במחיר של כ-21 שקל למניה - נמוך בכ-3% משוויה הבוקר. לאחריה החזקותיהם של שחר וקז בחברה, באמצעות חברת מאיר משאיות, יעמדו על קצת יותר מ-10%, בשווי שוק נוכחי של כ-570 מיליון שקל. את הפצת המניות ביצעה עבור השניים דיסקונט חיתום.

כאמור, המכירה הנוכחית של שחר וקז נעשית כשמניית הפניקס נסחרת ברמת שיא, המשקפת לחברת הביטוח שווי נוכחי של 5.55 מיליארד שקל, וזאת אחרי שמתחילת חודש יולי טיפסה מנייתה ביותר מ-20% והשלימה זינוק שנתי של קרוב ל-40%. טרם המכירה הנוכחית, שחר וקז מימשו תוך קצת יותר משנה חלק ניכר מהחזקותיהם בפניקס, בתמורה כוללת של כ-420 מיליון שקל.

האחרונה מבין המכירות שביצעו השניים, של כ-3% ממניות הפניקס, נעשתה בתחילתה של 2018 בתנאים דומים לעסקה הנוכחית ובתמורה כוללת של כ-150 מיליון שקל. 

קבוצת מאיר, יבואנית מכוניות וולוו והונדה, הייתה בעבר בעלת השליטה בהפניקס, לאחר שרכשה ביולי 2002 את מניות השליטה מידי יוסי חכמי ואחותו, ניצה קנפר. בתחילת 2006 העבירה מאיר את השליטה לידי קבוצת דלק של יצחק תשובה, והותירה בידיה נתח משמעותי מהחברה. מאיר אינה מהווה כיום חלק מגרעין השליטה בהפניקס, אינה לוקחת חלק משמעותי בניהולה ואינה חלק מהדירקטוריון שלה. 

מכירת המניות של יעקב שחר וישראל קז בהפניקס
 מכירת המניות של יעקב שחר וישראל קז בהפניקס

המשך גל המימושים

את מחירי השיא של הפניקס מנצלת למימושי החזקות משמעותיים גם בעלת השליטה בפניקס, קבוצת דלק של יצחק תשובה, שמכרה בשבועות האחרונים כ-17% ממניותיה בתמורה כוללת של כ-850 מיליון שקל. כעת נותרה לדלק האפשרות לממש כ-0.1% בלבד ממניות חברת הביטוח (בשווי שוק של כמה מיליוני שקלים בודדים), טרם ירידה מהחזקת שליטה בקבוצת הביטוח.

גל המימושים האחרון שביצעה דלק, וכלל חמש עסקאות מכירה משמעותיות תוך כשבועיים, התאפשר אחרי שרשות שוק ההון שינתה את הגדרתה של הפניקס לצורכי קביעת גרעין השליטה המינימלי המותר לה כקבוצת ביטוח גדולה ל-30% - שיעור ההחזקה שאליו קרובה כעת דלק.

גל המימושים האחרון שביצעה דלק במניות הפניקס וכעת ביצעו שחר וקז, ממשיך את פעילות המכירות האינטנסיבית הנרשמת בבורסה ב-2018 על-ידי בעלי עניין ושליטה. בסך הכל במחצית הראשונה של השנה הצטברו מכירות בעלי עניין ושליטה לסכום של יותר מ-5 מיליארד שקל, אחרי מכירות בהיקף דומה שנרשמו ב-2017 כולה ומכירות בהיקף שהתקרב ל-6 מיליארד שקל בשנת 2016.