שנה אחרי MeToo#: הרשת מסבירה למה #לאהתלוננתי

נשיא ארה"ב טראמפ ניסה להגן על מועמדו לעליון ברט קאוואנו, שמואשם בהטרדה מינית של 3 נשים, ותהה בטוויטר מדוע כריסטין פורד לא התלוננה על התקיפה • בתגובה שטפה את הרשת החברתית מחאה עם מטרה אחת: להסביר לנשיא מה מונע מנפגעי תקיפה מינית להתלונן

כריסטין פורד בעדותה בסנאט ביום חמישי האחרון / צילום: רויטרס
כריסטין פורד בעדותה בסנאט ביום חמישי האחרון / צילום: רויטרס

ד"ר כריסטין בלאסי פורד, מרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטת פאלו אלטו, נתקלה בביקורת רבה כשאזרה אומץ והתלוננה נגד ברט קאוואנו, מועמד של דונלד טראמפ לשופט בית המשפט העליון, כי הטריד אותה מינית בשנות ה-80. בעדותה הדרמטית, שנשאה ביום חמישי האחרון בסנאט, פורד סיפרה בקול רועד איך קאוואנו תקף אותה וניסה לאנוס אותה, ואיך היא חששה לחייה. פורד היא לא היחידה שטוענת כי קאוואנו הטריד אותה, שתי נשים נוספות מאשימות אותו במעשים מגונים. 

אחד מהמבקרים הקולניים ביותר היה נשיא ארה"ב, שנחלץ לעזרת מועמדו לבית המשפט העליון. בציוץ אחד לפני כשבוע וחצי הוא טען "אין לי ספק, שאם התקיפה של ד"ר פורד הייתה גרועה כפי שהיא טענה, היא או הוריה האהובים היו ישר מגישים תלונה אצל רשויות החוק המקומיות. אני מבקש שהיא תציג את התלונות האלו כדי שנוכל ללמוד על תאריך, שעה ומקום!".  

 

טראמפ כנראה לא ציפה לתגובות שקיבל ובטח לא להולדתו של האשטאג חדש: #WhyIDidntReport או #לאהתלוננתי בגרסתו המקומית. ביום ראשון שעבר, יומיים אחרי הציוץ של טראמפ, היו ברחבי הרשת כבר לא פחות מ-675 אלף ציוצים שהציגו שלל סיבות לכך שנפגעות תקיפה מינית לא העזו להתלונן למשטרה. רבות ורבים חלקו עם הרשת את תחושת הבושה, האשמה, חוסר האונים והפחד שאיש לא יאמין להם ולהן. אחרים ואחרות חלקו את הטראומה ואת הניסיונות לשכוח ולנסות ולהמשיך לחיות. בין החולקים היו גם מפורסמות ומובילות דעה, והמחאה אף זלגה למרחב הרשת הישראלי. "גלובס" אסף חלק מהעדויות האמיצות מרחבי הרשת. 

השחקנית אשלי ג'אד צייצה כי "בפעם הראשונה שזה קרה, הייתי בת 7. סיפרתי למבוגרים הראשונים שבהם נתקלתי. הם אמרו 'או, הוא איש מבוגר ונחמד, הוא לא התכוון לכך". אז כשנאנסתי בגיל 15, סיפרתי רק ליומן שלי. כשאישה מבוגרת קראה אותו, היא האשימה אותי בכך שקיימתי יחסי מין עם גבר מבוגר". 

השחקנית אליסה מילאנו הגיבה ישירות לטראמפ וכתבה "הוטרדתי מינית פעמיים. פעם אחת כשהייתי נערה. מעולם לא התלוננתי ולקח לי 30 שנה לספר להורים שלי". 

השחקנית והדוגמנית קארה דלווין צייצה כי "בגלל שהרגשתי בושה במה שקרה ולא רציתי להרוס באופן ציבורי למישהו את החיים, למרות שהוא הרס את החיים שלי באופן פרטי". 

גם כתבת "גלובס" טל שניידר, שלומית הברון, ממייסדות אחת מתוך אחת, וכתב "הארץ" ניר גונטאז' חלקו את סיפורם.