מתחזקת ההערכה כי מיזוג רשת וערוץ 10 לא יצא לפועל

זאת בשל התבצרותה של יו"ר הרשות השנייה בטענה כי ההליך לא חוקי • במקביל, הממונה על ההגבלים אישרה את רשימת הטאלנטים שלהם לא תוכל רשת להציע לעבור לשורותיה, אך דרשה קיצור משמעותי של תקופת הזמן שבו יחול האיסור - לחצי שנה בלבד • בקשת מתנגדים

רשת, קשת וערוץ 10
רשת, קשת וערוץ 10

תהליך המיזוג בין רשת וערוץ 10 ממשיך להיתקל בקשיים. כשברקע התבצרותה של יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', סביב הטענה שהליך המיזוג נעשה באופן שלא עולה בקנה אחד עם החוק לביטול הרישיון, מתגלעות מהמורות בין רשת וקשת סביב מכירת חברת החדשות הנובעות מהדרישות הרגולטוריות של הממונה על ההגבלים העסקים, עו"ד מיכל הלפרין.

ל"גלובס" נודע כי הממונה לא קיבלה את המנגנון שהציעה לה רשת, שאמור היה להבטיח היעדר מעורבות מוחלט שלה בחברת החדשות. עם זאת, הממונה כן אישרה את רשימת הטאלנטים שלהם לא תוכל רשת להציע לעבור לשורותיה, אך דרשה קיצור משמעותי של תקופת הזמן שבו יחול האיסור. רשת וקשת ביקשו להפעיל את האיסור למשך למעלה משנתיים, ואילו הלפרין הסכימה למשך חצי שנה בלבד.

בנוסף, הממונה לא אישרה את סעיף הפיצוי שהוסכם בין רשת וקשת במקרה שרשת תפעל בכל זאת להעביר אליה את אחד מהאנשים שמופיעה ברשימה. למרות שמדובר בסכום משמעותי של כמה מיליוני שקלים, בקשת לא מוכנים בשלב הזה לקבל את ההתניה של הממונה והצדדים חזרו לשולחן הדיונים.

חילוקי דעות בנוגע לשווי הסופי 

נזכיר כי הממונה אישרה את המיזוג בין ערוץ 10 ורשת, אך קבעה כי המהלך יתבצע רק לאחר שתושלם מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות המשותפת לה עם קשת. בין השתיים קיימים חילוקי דעות בנוגע לשווי הסופי של החברה, וכדי להתגבר עליהן נבחנו מספר מנגנונים המקובלים בעולם העסקי, ביניהם אימוץ מודל של Earnout. במודל כזה מקובל לאפשר לחברה המוכרת להמשיך ולבקר את פעילות החברה הקונה כדי להבטיח שהיא אינה עושה פעולות שיפגעו בביצועים כדי להקטין את התמורה.

לבסוף הוחלט כאמור לבחור במנגנון אחר שתלוי בביצועי רייטינג. לפי המנגנון, שווי התמורה שתשלם קשת לרשת עבור חלקה בחברת החדשות יהיה תלוי לחלוטין בביצועי רייטינג, ולא בביצועים עסקיים אחרים של רווח והפסד. באופן הזה רשת לא תידרש למשקיף בדירקטוריון או לקבלת ובקרת דוחות כלכליים.

כעת כאמור, הממונה לא מקבלת את המתווה, והצדדים נאלצים לחזור לשולחן הדיונים.

אינטרס לסגור את העסקה 

נציין כי למרות הקשיים, לשני הצדדים יש אינטרס לסגור את העסקה, זאת בהנחה שהמיזוג בין ערוץ 10 ורשת אכן יאושר על-ידי מועצת הרשות השנייה.

נכון לעכשיו, בין כל הצדדים - רשת, קשת וערוץ 10 - מתחזקת בימים האחרונים ההערכה כי בשל התנגדותה של יו"ר הרשות השנייה, אופציית המיזוג הולכת ומתרחקת, וגוברים הסיכויים שהוא לא יצא לפועל.

בימים האחרונים מפעילים בעלי עניין במיזוג לחץ רב על חברי מועצת הרשות השנייה - הגוף שאמור לאשר את המיזוג - כדי שיפעלו לקיים דיון בשאלה האם לאור חוות-הדעת המשפטית שהוציא היועץ המשפטי של הרשות, המגובה בחוות-דעת חיצונית, ניתן בכלל לקיים הצבעה על המיזוג. חוות-הדעת טוענת כי המיזוג לא עולה בקנה אחד עם החוק, ולכן לכאורה לא ניתן לדון בה. 

בקשת וברשת בחרו שלא להגיב לידיעה.