תקלות בהצבעה הממוחשבת לוועד התע"א; יתכן ששעות ההצבעה יוארכו

גורמים בחברה מדווחים כי מאז שעות הבוקר אירעו מספר תקלות תקשורת בעמדות ההצבעה באופן שהוביל להיווצרות של תורים ארוכים של עובדים שביקשו לבחור את יו"ר הוועד הבא ואת מועצת העובדים • זאת הפעם הראשונה שהבחירות לוועד בתע"א מתקיימות באמצעות עמדות הצבעה ממוחשבות באופן שאמור לייעל אותן

יאיר כץ / צילום: יאיר כץ
יאיר כץ / צילום: יאיר כץ

שורה של תקלות בעמדות ההצבעה הממוחשבות במסגרת הבחירות לוועד העובדים בתעשייה האווירית: גורמים בחברה מדווחים כי מאז שעות הבוקר אירעו מספר תקלות תקשורת בעמדות ההצבעה באופן שהוביל להיווצרות של תורים ארוכים של עובדים שביקשו לבחור את יו"ר הוועד הבא ואת מועצת העובדים.

זאת הפעם הראשונה שהבחירות לוועד בתע"א מתקיימות באמצעות עמדות הצבעה ממוחשבות, באופן שאמור לייעל אותן ולאפשר את קבלת תוצאות ההצבעה זמן קצר לאחר שהעמדות נסגרות. לשם כך ארגון העובדים בחברה התקשר עם חברה חיצונית שמספקת לו שירותים אלה.

בכל אתרי התע"א הוקמו כ-40 עמדות הצבעה ממוחשבות: העמדות נפתחו להצבעה בשעה 07:00 ויפעלו עד לשעה 17:00. בחברת הבת של התע"א, אלתא מערכות, נפתחו עמדות ההצבעה בשעה 07:30 והן יפעלו עד השעה 17:30. 

בתע"א מועסקים כ-15 אלף עובדים, והיום הם מתבקשים לבחור בין היו"ר הנוכחי, יאיר כץ, בנו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, לבין ראש מינהלת הבטיחות בחברה מוטי פרץ. השניים התמודדו על תפקיד זה במאי השנה, במסגרת הבחירות המיוחדות לתפקיד יו"ר הוועד לאחר שהיו"ר הקודם, אהוד נוף פרש לגמלאות. כץ גבר על פרץ ברוב גדול.

בנוסף ליו"ר ועד העובדים, היום ייבחרו גם 61 חברי מועצת העובדים. על כיסא במועצה מתמודדים 120 מועמדים. מוועדת הבחירות של התע"א נמסר כי מהבוקר ארעו תקלות תקשורת נקודתיות שטופלו, ובמידת הצורך שעות ההצבעה יוארכו.

המועמד מוטי פרץ פנה לפני זמן קצר ליו"ר ועדת הבחירות בחברה, גדעון גלינה, בבקשה להורות על הפסקתן לאלתר בעקבות התקלות הנשנות בעמדות ההצבעה הממוחשבות. עד כה שיעור ההצבעה עומד על 65%.