מנכ"ל אמ"צ החדש יזכה לשכר של 80 אלף שקל בחודש ואופציות בשווי 2.2 מיליון שקל

שכרו של צביקה שווימר באלקטרה מוצרי צריכה צפוי להיות נמוך משמעותית מזה של קודמו בתפקיד, זאב קלימי • באמ"צ מעריכים את עלות העסקתו השנתית ב-1.4 מיליון שקל, לפני מענק, ועל בסיס חלוקת שווי האופציות שיקבל לחמש שנים

בעלי מניות חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) יתכנסו בחודש הבא לאשר את תנאי העסקת המנכ"ל החדש, צביקה שווימר. הוא צפוי ליהנות משכר שנתי בעלות הקרובה ל-1 מיליון שקל, נוסף למענק שנתי של עד 12 משכורות והקצאת אופציות בשווי של 2.2 מיליון שקל. 

באמ"צ מעריכים את עלות העסקתו השנתית ב-1.4 מיליון שקל, לפני מענק, ועל בסיס חלוקת שווי האופציות שיקבל לחמש שנים.

מזימון אסיפת בעלי המניות שפרסמה אמ"צ אמש עולה כי משכורתו החודשית של שווימר תעמוד על 80 אלף שקל, וכי החל מפרסום תוצאותיה הכספיות של החברה ל-2019 יהיה זכאי לבונוס שנתי התלוי ברווח המתואם של אמ"צ, ובסכום מקסימלי השווה לשכרו השנתי. זאת לצד הטבות נוספות.

כמו כן, אמ"צ תקצה לשווימר כ-217 אופציות הניתנות למימוש למניות שיהוו כ-1% מהון החברה, בחמש מנות בשווי המוערך בכ-410-465 אלף שקל בכל שנה, ובשווי כולל של כ-2.2 מיליון שקל, כאמור. תנאי העסקתו של שווימר קובעים כי הזכאות שלו לבונוס תתקיים רק במקרה של רווח שנתי מתואם של יותר מ-40 מיליון שקל, והבונוס ייגזר מהיקף הרווח.

באמ"צ ציינו בנושא כי תנאי ההעסקה "אינם תואמים את תנאי מדיניות התגמול לעניין מענק שנתי. יחד עם זאת, בכללותם, התנאים המוצעים מיטיבים עם החברה לעומת אלו הקבועים במדיניות התגמול". כן הוסיפו כי הדירקטוריון וועדת התגמול אישרו את תנאי ההעסקה פה אחד, "לאחר שמצאו כי הינם הוגנים וסבירים".

עלות השכר החודשי של שווימר נמוכה מהמנכ"ל אותו החליף, זאב קלימי, שבבסיסה עמדה על 110 אלף שקל, צמוד למדד, וגם שווי האופציות שקיבל נמוך מאלה שקיבל קלימי, שעמד במועד הענקתן על קרוב ל-4 מיליון שקל. בסך הכול צבר קלימי בתפקידו באמ"צ כ-20 מיליון שקל תוך ארבע שנים (2014-2017), בשכר, מענקים ותגמול מנייתי, ועבור 2018 צפוי לקבל סכומים נכבדים נוספים.

שווימר (40), שטרם הגיעו לאמ"צ כיהן כמנכ"ל דלתא ישראל, מונה לתפקיד הנוכחי בתחילת החודש, כחודשיים לאחר שהחברה דיווחה על סיום תפקידו של קלימי, שהתרחש על רקע חשדות נגדו לשימוש במידע פנים בנוגע למידע שקיבל מבכיר בחברת אסם.