אינטל השיקה את הדור התשיעי של המעבדים לדסקטופים

על פי אינטל משיגים המעבדים החדשים שיפור של כ-11 אחוזים בביצועים לעומת הדור הקודם ועשרות אחוזים בהשוואה למחשבים בני שלוש שנים

מעבד חדש של אינטל / צילום: Intel
מעבד חדש של אינטל / צילום: Intel

מעבדי ה-10 ננומטר אמנם עדיין לא איתנו, אבל הערב השיקה החברה בניו יורק את הדור הבא של המעבדים למחשבים שולחניים (דסקטופ), המבוססים עדיין על ארכיטקטורת 14 ננומטר. אלה זוכים לדברי החברה לשדרוג בביצועים שמכוון בעיקר לקהל היעד של גיימרים, קהל יעד מרכזי למחשבים שולחניים.

את פיתוח מעבדי Intel Core 9 הובילו צוותים ממרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, והם הוצגו לראשונה הבוקר באירוע במרכז הקונגרסים בחיפה בפני אלפים מעובדי החברה ובמעמד ההנהלה העולמית של אינטל המבקרת בימים אלה בישראל. באינטל העולמית יש הערכה רבה למרכז הפיתוח החיפאי ולמעשה חמשת הדורות האחרונים של המעבדים למחשבי פיסי פותחו על ידי המרכז הישראלי בלעדית.

מדובר בין השאר על הדור התשיעי של המעבדים מסדרת i5, i7, ו-i9. אינטל ממתגת את סדרות המעבדים שלה מאז תחילת העשור בשמות קבועים, אך מעדכנת מדי כשנה את ה-"דור" של המעבדים. הדור השמיני של המעבדים למחשבים נייחים, שמכונה "קופי לייק", הושק לפני שנה בדיוק ב-5 באוקטובר 2017, ואילו עתה משיקה החברה את הדור התשיעי. מעבדים אלה מתוכננים להגיע לשוק בסוף אוקטובר 2018. הכינוי של הדור התשיעי הוא "קופי לייק S".

על פי אינטל, הביצועים של המעבדים החדשים יאפשר לגיימרים ליהנות מ-11% יותר פריימים לשנייה (FPS) בהשוואה למעבד מהדור הקודם. אינטל נוהגת לפרסם השוואה גם לביצועים של דורות ישנים יותר כדי להדגיש את השוני בין הדורות (במיוחד על רקע העבודה ששמות המותג של המעבדים נשאר זהה) ולעודד בכך שדרוג של מחשבים אישיים. כך למשל טוענת החברה לשיפור של 45% בהצגת הפריימים לשנייה בהשוואה למחשב אישי בן שלוש שנים.

עבור עורכים, כך למשל לטענת אינטל, ניתן להשיג שיפור בביצועים בשימוש בתוכנת עריכה אדובי פרמייר של עד 34% בהשוואה לדור הקודם ועד 97% בהשוואה למחשב בן 3 שנים.

בנוסף, השיקה אינטל שבעה מעבדים חדשים בסדרת ה-X, (שמה המלא: Intel Core X-series), שצפויים להגיע לשוק עד סוף השנה. ומיועדים ליוצרי תוכן ואנשי מקצוע מתחום העיצוב. על פי אינטל, עריכת וידיאו באדובי פרמייר מהירה עם מעבדים מסדרה זו בעד 50% יותר בהשוואה למעבד דור תשיעי של i9.