עותניאל אפק, מנהל מחלקת מודיעין וטכנולוגיה ברשות ני"ע, פורש מתפקידו

אפק היה שותף מרכזי בתיקי האכיפה הפלילית והמנהלית שהובילה הרשות בעשור האחרון, בהם תיקי הפרשות בזק-אלוביץ', אי.די.בי, פסגות, BGI, מנופים פיננסיים ועוד

עו"ד עתניאל אפק מרשות ניירות ערך  / צילום: איל יצהר
עו"ד עתניאל אפק מרשות ניירות ערך / צילום: איל יצהר

בתום 16 שנים ברשות לניירות ערך, הודיע עותניאל אפק, מנהל מחלקת מודיעין וטכנולוגיה ברשות, על רצונו לפרוש. אפק (45) היה שותף לעיצוב יכולות האכיפה ולגיבוש אופן פעילותן, ובמסגרת זו מילא שורה של תפקידים בכירים, עד תפקידו כמנהל המחלקה. הוא היה שותף מרכזי בתיקי האכיפה הפלילית והמנהלית שהובילה הרשות בעשור האחרון, בהם תיקי הפרשות בזק-אלוביץ', אי.די.בי, פסגות, BGI, מנופים פיננסיים ועוד. כמנהל יחידת המודיעין של הרשות הוא היה אמון על כל ניהול חקירות הרשות בשלבים הסמויים.

בצד הטכנולוגי, אפק היה אמון על הקמת וניהול המערך הטכנולוגי במחלקת חקירות, יזם ופיתח גם את מערכי האלגוריתמים הייחודיים לזיהוי חריגות מסחר של המחלקה, שהובילו לחשיפת עבירות מסחר משמעותיות ולפתיחת תיקי אכיפה גדולים ומורכבים.

עם פרישתו של אפק הוטמע תפקידו בין התפקידים במחלקה במסגרת התאמות פנים ארגוניות, כך שלא נבחר לו מחליף.

ענת גואטה, יו"רית רשות ניירות ערך, הודתה לאפק "על שירותו המקצועי והמסור לאורך השנים למען ציבור המשקיעים ושוק ההון". לדברי גואטה "עותניאל עתיר זכויות בקידום ובפיתוח היכולות המודיעיניות והטכנולוגיות של מחלקת חקירות, אשר היוו אבן דרך משמעותית בעיצוב דמותו של שוק ההון ככלל ורשות ניירות ערך בפרט ואני מאחלת לו הצלחה בהמשך דרכו".