הבחירות לעיריית חיפה: המועמדת עינת קליש רותם נפסלה טכנית מהתמודדות

הודעת הפסילה היא ככל הנראה טכנית, אך ככל הנראה המתמודדת לא תוכל לגבור על התקלה באמצעות תיקון הטפסים מול משרד הפנים

עינת קליש רותם/ צילום: מארק ניימן-לע''מ
עינת קליש רותם/ צילום: מארק ניימן-לע''מ

משרד הפנים הוציא אתמול הודעות פסילות למועמדים שונים ברחבי הארץ, ובמסגרת זו נשלחה גם הודעת פסילה מטעמים טכניים למועמדת לראשות עיריית חיפה עינת קליש רותם. 

ההנחה היא שמדובר בעניין טכני אשר יוכל להיות מוסדר, ויחד עם זאת, ההליך שעינת קליש רותם תצטרך לעבור הוא בפני בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט מנהלי. היא ככל הנראה לא תוכל לגבור על התקלה באמצעות תיקון הטפסים מול משרד הפנים.

מסתבר שעורך הדין של מפלגת העבודה, גיא בוסי, הכין את טפסי ההתמודדות עבור שני המועמדים של המפלגה בחיפה: עינת קליש רותם הנתמכת על ידי המפלגה וגם עבור ראש הסניף המקומי בחיפה, איש עבודה ותיק ישראל סביון. מועמדותו של סביון לא נפסלה בסופו של דבר כיוון שהטפסים שהוא מילא היו חתומים על ידי עו״ד נוסף, מעבר לעו״ד הדין של מפלגת העבודה. על פי החוק, שני מועמדים לא יכולים להיות מיוצגים בידי אותו בא כוח, ובידי אותה המפלגה ולכן קליש רותם קיבלה הודעה על הפסילה.

יצוין שמשרד הפנים אינו מפעיל שיקול דעת בנושא ופועל על פי הכללים הקבועים בחוק בצורה דווקנית.

יש מספר מועמדים ברחבי המדינה שנפסלו מטעמים טכניים, כ 7-8 הם מועמדי מפלגת העבודה במקומות שונים. משרד הפנים טרם העביר את זהות הנפסלים. כל המועמדים שנפסלו, ייאלצו לפנות לבתי המשפט המנהליים באזוריהם כדי לקבל אישור התמודדות והנושא יהיה מסור לשיקול הדעת של השופט/ת המחוזי/ת.

ממפלגת העבודה נמסר: "מדובר בנושא פרוצדורלי טכני שנוגע לכ-30 רשימות של מפלגות שונות ברחבי הארץ והוא לא ימנע מתושבי חיפה את השינוי שהם מצפים לו. אנחנו פונים לבית המשפט המחוזי על מנת לערער על כך ואנחנו מאמינים שזה ייפתר במהרה".

עינת קליש צייצה בטוויטר מוקדם יותר התייחסות לפרשה: