עוד קורבנות באתרי בנייה: הבוקר נהרג פועל באתר בנייה בבת ים

מתחילת השנה נהרגו 35 איש באתרי בנייה בישראל • בשבוע שעבר נקבע מותו של פועל שנפצע בשיפוץ גן אירועים בגבעת ברנר

אתר תאונת העבודה בבת ים / צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה
אתר תאונת העבודה בבת ים / צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה

פועל בניין נהרג הבוקר באתר בנייה בבת ים, במפגש הרחובות הנביאים פינת הקוממיות כתוצאה מנפילה מגובה. הפועל, אנטון מרצנקו (26) מחולון, עבד באתר בנייה של חברת אלקטרה בנייה, שבונה במקום בניין מגורים. לפי הפרטים הידועים עד כה, הפועל נפל מקומה 14 לתוך פיר של שרוול פסולת.

ככל הנראה, כתוצאה מהתאונה העבודות ייעצרו באופן מיידי למשך 48 שעות לפחות. מדובר בהרוג מספר 35 מתחילת השנה באתרי בנייה, בהם 33 פועלים ושני עוברי אורח.

בשבוע שעבר נהרגו שני פועלים. האחד מוחמד כמאל אגבאריה נהרג כתוצאה מנפילה מגובה באתר בנייה של בניין למגורים בשוהם. מותו של הפועל השני לא היה ידוע עד לסוף השבוע האחרון. מדובר בפאדי אבו נאב, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו, שנפצע ב-27.9, בעבודות שיפוץ במחסן של אולם האירועים "הגבעה" בקיבוץ גבעת ברנר, ומת מפצעיו ב-8 באוקטובר.

מחברת אלקטרה בנייה נמסר בתגובה: "אלקטרה בנייה משתתפת בצער משפחת ההרוג, וברגעים אלה נבדקות נסיבות המקרה הספציפי בשטח. החברה בוחנת ומתחקרת כל אירוע בטיחותי מתוך מטרה להפיק מסקנות ותובנות שיימנעו מקרים דומים. לאור התאונות האחרונות, עוד לפני המקרה המצער שאירע הבוקר, הוחלט בחברה על מספר צעדים מידיים נוספים להגברת הבטיחות בפרויקטים השונים, ביניהם מינוי צוות של יועצים חיצוניים מנוסים בתחומי הבנייה והבטיחות, אשר בוחנים באופן שוטף את הבטיחות באתרי החברה תוך שימת דגש על דרכים לשיפור מתמיד ומידי של הנושא ככל שניתן.

"נדגיש, כי בשנה האחרונה הסתכם תקציב הבטיחות של אלקטרה בנייה בכ-20 מיליון שקל. מערך הבטיחות של אלקטרה בנייה כולל את כל אנשי השטח, צוות של כ-250 עובדים, מתוכם כ-130 מנהלי עבודה ו-8 ממוני בטיחות. מאחר שתאונות עבודה רבות בענף הבנייה נגרמות בקרב עובדים של קבלני משנה, לרבות בפרויקטים של החברה, מגבירה אלקטרה בנייה את פעולות ההסברה והאכיפה בתחומי הבטיחות מול קבלני המשנה ועובדיהם, ובמידה ונמצאים ליקויי בטיחות, מפעילה החברה סנקציות נגד קבלני משנה, שלא מקיימים את נוהלי הבטיחות הקבועים בחוק ובחוזים החתומים על ידם בפרויקטים השונים שלה, לרבות החלפתם".