עסקים מחפשים משמעות :איך משלבים בין עסקים, משפחה ותשוקה?

וגם: קנאביקס מינתה את ד"ר הללי שריר לראש תחום המחקר המדעי

אורי דאהן ויורם טורבוביץ/ צילום: רונן מחלב
אורי דאהן ויורם טורבוביץ/ צילום: רונן מחלב

האם אתם מרגישים שאתם מגשימים את החלום שלכם באמצעות הקריירה? המשפחה? איך משלבים בין עסקים, משפחה ותשוקה? לשאלות אלו חיפשו אמש (א') תשובה, משתתפי אירוע שענה לשם - A Life Worth Living - שאירח בנק UBS במוזיאון תל אביב לאמנות, במקביל לפסטיבל OFFF לעיצוב ואדריכלות.

בתפריט: השראה. ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS Wealth Management Israel, הוביל מרתון  הרצאות של כאלה שהחליטו לתת משמעות לחיים שלהם. "שילוב בין קריירה לתשוקה, זה מעבר לנסיעה במכונית פורש למשרד", הבהיר דהאן, "יש כאן הערב אנשים שחוו חוויות מסעירות תוך כדי שהם עושים למען משהו או מישהו אחר. מעבר לתשואה, יש בכך סיפוק אדיר ואני מקווה שכולנו נקבל מהם השראה וננהל חיים ששווה לחיות אותם", הוא אמר. 

במרצים: איתן סטיבה, שותף מייסד בקרן ויטאל קפיטל, שאחרי ניסיון רב ותק בתחום התעופה בחר להקים קרן להשקעות באפריקה ואמר כי לאנשי עסקים יש יכולת לקחת חלק בפתרון של בעיות ביבשת אך השינוי צריך להיות בעיקר בכלכלה ובפיתוחה; ניקול נאגווי, אסטרטגית בכירה בתחום השקעות האימפקט ב-UBS שדיברה על העברת ההון הפרטי לטובת שינוי חברתי וסביבתי ואמרה כי תמיד עלינו לשאול את עצמנו 'למה', בדיוק כמו אחייניתה בת החמש; אייל לוין, דירקטור אסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-Designit; איש העסקים והפילנתרופ מוריס קאהן שאותו ראיינה דפנה ג'קסון, מנכ"לית קרן קאהן בעת שסיפר על מסעותיו לאתיופיה כדי להציל ראייתם של ילדים; אראל מרגלית, יו"ר JVP, שהסביר כי הפודטק הישראלי הוא הדבר החם הבא שעומד ללכת בדרכו של הסייבר הישראלי; ועוד.

התארחו וחיפשו משמעות: יובל רבין; יורם טורבוביץ', יו"ר אזורים ויו"ר דלק אנרגיה; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; ישראל אליהו, יו"ר מגדל שוקי הון; עו"ד אילנה שושן; אספנית האמנות, עדי פורגס ישראלי; עו"ד אורלי מנע-שני; יזם ההיטק רפי גדרון; האוצרת יפעת גוריון; נמרוד קוזניצקי, שותף בקרן JVP; ואחרים. 

קנאביקס מינתה את ד"ר הללי שריר לראש תחום המחקר המדעי

חברת קנאביקס הישראלית מינתה את ד"ר הללי שריר לתפקיד ראש תחום המחקר המדעי. מינוי זה בוצע כחלק ממהלך החברה להאצת פיתוח כלי ההתאמה האישית של קנאביס רפואי עבור חולי סרטן.

שריר (42) שימשה בתפקידה האחרון כמובילת הפרויקטים במרכז הישראלי הלאומי לרפואה מותאמת אישית שבמכון ויצמן למדע שברחובות. במסגרת מינויה תנהל שריר את צוות המדענים ואת תהליך המחקר בחברה. 

לחברת הביומד קנאביקס שני קווי מוצרים עיקריים. האחד הוא גלולה המכילה מיצוי קנאביס עם תמהיל מבוקר של חומרים פעילים. החברה בוחנת את ההשפעה של גלולה זו על תיאבון ועלייה במשקל אצל חולי סרטן, בניסוי קליני שנערך בבית החולים רמב"ם. התחום השני שבו פועלת החברה הוא הרג תאי הסרטן ישירות באמצעות שמן הקנאביס. החברה הקימה מעבדה שבה נבחנת ההשפעה של תרכובות קנאביס ישירות על גידולים סרטניים והראתה יעילות של החומר בהרג תאי סרטן.

קנאביקס נסחרת בארה"ב מעבר לדלפק (OTC) לפי שווי של 88 מיליון דולר.

הללי שריר/ צילום: בקמן קולטר
 הללי שריר/ צילום: בקמן קולטר

מיכל עבאדי-בויאנג'ו, יו"רית פסגות, ממליצה על חשיפה לדרום 

בשבוע שעבר עזבה מיכל עבאדי-בויאנג'ו, יו"רית פסגות, את המשרד הממוזג ויצאה לסיור באזור עוטף עזה. זאת, במסגרת פעילות בית ההשקעות ותרומת כ-30 אלף שקל לשיקום בוסתן קיבוץ כפר עזה שנשרף כתוצאה מטרור הבלונים. 

עבאדי-בויאנג'ו הגיעה לבוסתן שנפגע ונפגשה במקום עם הח"כ לשעבר שי חרמש, תושב הקיבוץ שיזם פרויקט מימון המונים לשיקום הבוסתן יחד עם ילדי הקיבוץ. היא נפגשה עם תושבים בהם רז די-אור, היו"ר הכלכלי שהציג בפניה את תמונת מצב העסקית של הקיבוץ, בו לדבריו נקלטו בשנה האחרונה 40 משפחות, וניצלה את הסיור הדרומי כדי להגיע למפעל כפרית תעשיות המייצר חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק. עוד נמסר כי בט"ו בשבט יחנך הבוסתן החדש שעלות הקמתו המחודשת מסתכמת בכחצי מיליון שקל. 

שי חרמש ומיכל עבאדי בויאג'ו / צילום: פסגות
 שי חרמש ומיכל עבאדי בויאג'ו / צילום: פסגות

בכירי דלק מוטורס השאירו אבק בבאר שבע

ועוד בענייני הדרום - ביום שישי האחרון הגיעו חובבי וחובבות העולם המוטורי בכלל ואופנועים בפרט, למסלול המרוצים המקצועי - מוטור סיטי שבבאר שבע. הסיבה: חגיגת אופנועי ב.מ.וו, במקביל לחגיגות דומות של המותג בעולם. 

שיאה של אותה החגיגה המוטורית מעלת האבק, היה ביקורו של פעלולן האופנועים האירי מתי גריפין שנתן שואו משלו.

ברוכבים שהתנסו בעצמם על המסלול, ניתן היה לפגוש את ברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו בדלק מוטורס; שחר שמש' מנכ"ל דלק מוטורס; יורם מזרחי, משנה למנכ"ל דלק מוטורס ורבים אחרים בהם גם נציגי ב.מ.וו מעבר לים.

ברק כהן ויורם מזרחי / צילום: אסף רחמים
 ברק כהן ויורם מזרחי / צילום: אסף רחמים