אודיוקודס עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי; המניה זינקה

ספקית פתרונות ה-VoIP פתחה את עונת הדוחות של הישראליות בוול סטריט, עם דוחות טובים והעלאה נוספת של תחזיתה השנתית, אותה העלתה גם ברבעון הקודם • מצפה כעת להכנסות של 174-176 מיליון דולר ורווח של 60-65 סנט למניה • המניה זינקה ב-11%

חברת הטכנולוגיה אודיוקודס פתחה היום (ג') את עונת הדוחות של החברות הישראליות בוול סטריט לרבעון השלישי של 2018, ברגל ימין, כשעקפה את תחזיות האנליסטים. בתגובה, במסחר בבורסה בתל אביב עלתה היום מניית אודיוקודס .

אודיוקודס מספקת פתרונות VoIP - העברת קול על גבי הרשת, והיא נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א בשווי השוק של 279 מיליון דולר, אחרי עלייה של 19% במחיר המניה בשנה החולפת.

ברבעון השלישי, הכנסות אודיוקודס הגיעו ל-44.5 מיליון דולר, צמיחה של 13.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ושל 2.3% ביחס לרבעון הקודם. בכך עקפה החברה את תחזיות האנליסטים - שציפו ממנה להציג הכנסות של 43.1 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018, הכנסות אודיוקודס גדלו ב-13.1% לרמה של 130 מיליון דולר, כאשר מתוך זה 89.2 מיליון דולר הגיעו ממכירת מוצרים (עלייה של 12.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2017) ו-41.2 מיליון דולר הגיעו משירותים שהחברה מספקת, סגמנט רווחי יותר עבור החברה (עלייה של 14.9% מהתקופה המקבילה).

תוצאות הרבעון של אודיוקודס
 תוצאות הרבעון של אודיוקודס

לפי כללי החשבונאות המקובלים, GAAP, אודיוקודס הציגה ברבעון רווח נקי של 4.1 מיליון דולר לעומת כ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי הסתכם ב-5.8 מיליון דולר, צמיחה של 70.2% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הגיע ל-19 סנט - גבוה ב-7 סנטים מתחזיות האנליסטים. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי GAAP ב-9 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP צמח ב-65.1% והסתכם ב-13.8 מיליון דולר, שהם 45 סנט למניה. הרווחיות התפעולית של אודיוקודס הסתכמה ברבעון ב-13.5%, לעומת 8.8% ברבעון המקביל.

על רקע התוצאות החיוביות, אודיוקודס מעלה שוב את התחזית השנתית, אותה העלתה גם ברבעון הקודם. החברה מצפה כעת להכנסות של 174-176 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת שהייתה ל-171-175 מיליון דולר ולעומת הכנסות של כ-157 מיליון דולר שנרשמו בשנת 2017. הרווח הנקי Non-GAAP יסתכם ב-60-65 סנט למניה, עלייה מהתחזית הקודמ ת שהייתה ל-51-55 סנט; מדובר על רווח של 18.2-19.7 מיליון דולר, עלייה של 49%-62% ביחס ל-2017. "הגי דול ברווח הוא יותר משמעותי וזה הסיפור המרכזי", אמר היום ל"גלובס" שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל החברה. "לאורך השנים בנינו תשתית פיתוח, מכירות, שיווק ואופרציה טובה, ולא צריך להגדיל אותה כדי להגדיל הכנסות בעתיד. אנחנו גדלים בהכנסות, וזה 'מנוף' של הכנסות גבוהות ו-OPEX (הוצאות תפעוליות) יחסית יציב, מגמה שתמשיך איתנו קדימה".

"מסתכלים על אפשרויות להרחיב את הביזנס"

לדברי אדלרסברג, "יש שני תהליכים עולמיים שהם קרקע להמשך הצמיחה שלנו בשנים הבאות: הראשון הוא המעבר של ארגונים לסביבת עבודה דיגיטלית - צא'טים, שיחות ועידה וכדומה - הוא תהליך מאוד חזק, ואנחנו צומחים שם בעיקר דרך שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט. השני הוא תהליך שבו מפעילי תקשורת מעבירים את כל הרשתות ל-IP. למרות שהטכנולוגיה הפציעה לראשונה לפני 20 שנה, המעבר המשמעותי קורה רק כעת".

אדלרסברג מוסיף כי "צד השוק מאוד חזק. מהצד שלנו, תמיד טוב להיות זה שעושה קונסולידציה. אנחנו נשארנו עם עוד חברה אחת או שתיים, היחידות בתחום התשתיות ל-voice, ואנחנו הופכים להיות הבחירה הטבעית לפרטנר, כמו למשל עם מיקרוסופט, דויטשה טלקום, BT, טלקום איטליה ואחרות. הצמיחה שלנו היא שילוב של שני הגורמים האלה".

 דיברת על קונסולידציה, יש רכישות פוטנציאליות על הפרק?

"עכשיו כששווי החברה עלה, ואנחנו מייצרים מזומנים - בהחלט יש לנו 'מטבע', ואנחנו מסתכלים על אפשרויות להרחיב את הביזנס".

במהלך הרבעון אודיוקודס ייצרה 3.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיומו היו לה בקופה 56.7 מיליון דולר, לאחר שהשתמשה ב-1.1 מיליון דולר לרכישת מניות של עצמה וחילקה דיבידנד בהיקף כולל של 5.8 מיליון דולר.