בזק | בלעדי

עובדי בזק בינלאומי דורשים להקפיא שינויים ארגוניים עד לכניסת בעל שליטה חדש

על רקע הניסיונות למכירת בזק קוראים העובדים לדירקטוריון הקבוצה לחכות עד שבעל שליטה חדש ייכנס במקום לעשות פעולות ביניים

ההתקדמות בניסיון למכור את השליטה בבזק , במקביל לגיבוש המהלכים לשינוי ארגוני משמעותי בחברות בנות, הוביל את יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא, לדרוש הקפאת המהלכים הארגוניים עד לכניסתו של בעל שליטה חדש.

במכתב שנשלח ליו"ר דירקטוריון בזק שלמה רודב, ולחברי הדירקטוריון, כותבת ליברמן-לביא, כי הסמכות והאחריות לגיבוש התוכנית האסטרטגית בקבוצה, צריכה להיות מסורה בידי דירקטוריון שאינו נמצא בתקופת ביניים, וכדאי שהדבר יהיה נתון בידי בעל השליטה החדש.

היא מסתמכת על הפרסומים בתקשורת ועל הודעות לבורסה לגבי התוכניות למכירת החברה ולביצוע שינויים ארגוניים במקביל, וכן בעקבות התחייבות שקבלה מרודב שלפני שייעשו שינויים כלשהם, תתקיים הידברות עם נציגות העובדים.

נזכיר שבזק מבקשת ממשרד התקשורת אישור לקיבוץ שלוש החברות בנות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes, לשותפות מוגבלת אחת במקום מבנה של שלוש חברות. הסיבה לכך היא העיכוב של משרד התקשורת בביטול ההפרדה המבנית הנהוגה בקבוצה, ומתוך מטרה לנצל את הפסדי yes לצורך קיזוז מסים.

בשולי הדברים נדגיש כי במס הכנסה נוטים להתנגד למהלך של בזק ודורשים שהחברה תשיג את האישור המקורי לביטול ההפרדה המבנית כתנאי לקיזוז המס, במקום העיקוף שהחברה מנסה לעשות דרך איגוד החברות בנות לשותפות מוגבלת. בזק שילמה 480 מיליון שקל למס הכנסה כחלק מהסדר המס וכדי שתוכל לקזז את הפסדי yes, אך היא עדיין לא יכולה ליהנות מכך בגלל אי ביטול ההפרדה המבנית.