בכירים בליכוד: דברי רה"מ בנוגע לסער התבססו על שמועות בליכוד

לדברי מקורבי ראש הממשלה גדעון סער שוחח עם מספר אנשים והם לא רצו להיחשף אך הגיעו עם המידע לראש הממשלה, כלומר, סער לא הוקלט והקלטה כלשהי, ככל הידוע כרגע, לא הובאה בפני נתניהו

לפני מספר ימים הודיע ראש הממשלה נתניהו בקולו שהוא רואה בשר לשעבר גדעון סער כאדם החותר תחתיו והמנסה להשיג את החלטת נשיא המדינה, אחרי הבחירות הבאות, שהוא (סער) יהיה חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. אולם ניסיון לברר עם הגורמים הפוליטיים הבכירים בליכוד האם ראש הממשלה שמע את סער עצמו מתכנן את המהלכים, העלתה תשובה שלילית. לדברי מקורבי ראש הממשלה גדעון סער שוחח עם מספר אנשים והם לא רצו להיחשף אך הגיעו עם המידע לראש הממשלה.

כלומר, סער לא הוקלט והקלטה כלשהי, ככל הידוע כרגע, לא הובאה בפני נתניהו ובכל זאת על בסיס המידע העקיף הזה החליט נתניהו להציף את הבעיה כפי שהוא רואה אותה וזה החסר שקיים בחוק יסוד הממשלה בבחינת זהות האדם שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

נתניהו לא החליט בשלב הזה, אם יביא לשינוי חוק יסוד הממשלה, כך שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל על העומד בראש הסיעה הגדולה ביותר, אך מקורביו מציינים כי המידע שנתגלה לו סביב פרשיית סער הוא שלשון החוק אינה ברורה. נתניהו, כך אומרים מקורביו, לא היה מודע ללשון הסעיף ולחסר הקיים בניסוח. "קיימת לקונה בחוק, ראש הממשלה לא הכיר את הסעיף הזה בחוק. וזה לא קשור לאם ראש הממשלה סומך על הנשיא או לא סומך על הנשיא שידבוק בנוהג ויטיל את הרכבת הממשלה על ראש המפלגה המנצחת" אומרים מקורביו.

בסביבתו של נתניהו טרם החליטו מתי ראוי לפזר את הכנסת והממשלה וללכת לבחירות. האם לבצע זאת מיד אחרי סיום ההצבעה בבחירות המקומיות או שמא יש להמתין לסוף הקדנציה בנובמבר 2019.

אחד השיקולים המועלים על ידי מקורביו הוא פריצות תקציב שמובלות על ידי ראשי מפלגות אחרות. "המצב כרגע מייצר בעיה תקציבית, כאשר כל אחד בא ורוצה "רק" מיליארד או שניים ונוצרה אוירת סוף קורס" אמרו מקורביו.

בסביבתו של נתניהו מתייחסים היום גם להתנהלות בנו יאיר ברשתות החברתיות. לדברי גורמים בסביבתו, "יאיר הוא אדם עצמאי לחלוטין, בעל דעות, והוא מותקף מגיל צעיר בצורה לא פשוטה, כולל נאלץ לגדול עם מתקפות לא פשוטות על אביו ועל אמו. יש לו פרספקטיבה משלו על הדברים והוא מגיב ברשתות כרצונו לדברים שנכתבים עליו. ראש הממשלה אינו מכתיב לו איזה תכנים לכתוב או למחוק" נאמר.