קטטות, רימון הלם, גז מדמיע וזיופים: יום סוער בקלפיות ברחבי הארץ

הפעילים יוצאים אל הרחובות, והעימותים כמעט בלתי נמנעים • בכל רחבי הארץ נערכים שוטרים כדי לשמור על הסדר הציבורי

כצפוי, יום הבחירות שמביא איתו אמוציות רבות ומוציא אל הרחובות פעילים מטעם מתמודדים יריבים, הוא יום שבו נדרשת משטרת ישראל לשמירה הדוקה יותר על הסדר. המשטרה מדווחת כי החל משעות הבוקר המוקדמות נערכים כוחות מתוגברים בקלפיות בכל רחבי הארץ. זאת, על מנת לשמור על הסדר והביטחון ולהבטיח את קיום הבחירות באופן תקין ובהתאם לחוק.

עד כה נרשמו כמה אירועים חריגים שדרשו את התערבותה משטרת ישראל:  

בכפר ירכא נסגרו שתי קלפיות עקב קטטות, וכן דווח על השלכת רימון הלם באחת מהן. כתוצאה מהקטטות פונו עשרה פצועים והקלפיות נסגרו להצבעה. בכפר יאסיף התקבל דיווח על אדם שנכנס לקלפי והחל לרסס במקום גז מדמיע. כתוצאה מהמעשה התפתחה במקום קטטה אשר הופסקה לאחר התערבות המשטרה. אין פצועים באירוע והקלפי במקום נסגרה.

במג'דל שאמס דווח כי בשעות הבוקר כ-200 איש חסמו כביש הסמוך לקלפי. כוח משטרה הרחיק את כל המתקהלים, ובשעה זו הבחירות מתנהלות כסדרן. בסכנין דווח על אזרח שריסס גז מדמיע באזור הקלפי ונמלט מהמקום.

התפרעויות במג'דל שמס / צילום: דוברות המשטרה
 התפרעויות במג'דל שמס / צילום: דוברות המשטרה

בירושלים עצרה המשטרה שני חשודים רכובים על אופנוע, שעל פי החשד התיזו גז מדמיע בסמוך לקלפיות במרכז העיר. החשודים הועברו להמשך חקירה. בג'אבל מוכבר נעצרו שלושה חשודים לאחר שמנעו מבוחרים להגיע לקלפיות.

הצבעות כפולות וזיופים

בגבעתיים עוכב חשוד בגין הפרת סדר בקלפי. החשוד הוזהר ושוחרר בתחנת המשטרה. בחולון נעצרו שלושה חשודים על רקע קטטה שהתפתחה בקלפי. נסיבות האירוע בבדיקה.

בפתח תקווה התקבל דיווח על חשד לזיוף בקלפי, לאחר שאדם שהגיע להצביע גילה כי כבר הצביעו בשמו. נסיבות האירוע בבדיקה. גם באחת הקלפיות בירושלים נרשמה תקרית דומה: תושבת אחת השכונות החרדיות שבאה להצביע התלוננה כי מישהו כבר הצביע בשמה. ועדת הבחירות המרכזית פתחה בבדיקת התלונה. 

משטרת ישראל מדגישה כי לא תאפשר כל הפרת סדר או ביצוע עבירות על חוק הבחירות, ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד כל ביצוע של עבירות מסוגים אלה, כל זאת בכדי לאפשר ליום הבחירות לעבור בצורה שקטה ותקינה. כוחות גדולים של משטרת ישראל, גלויים וסמויים, פועלים בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי לאתר ולפעול כנגד כל פעילות בלתי חוקית, שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך קיומן התקין.