מסתמן: הקדימות בהגרלות תכנית מחיר למשתכן לנרשמים הראשונים תבוטל

משנים את הכללים: ועדה בשליטת שר האוצר כחלון תקבע השבוע האם להשוות את מעמדם של נרשמי סדרה א' לנרשמי סדרה ב' בתכנית הדיור הממשלתית

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

"בימים אלה נשקלת במשרד השיכון ובמטה הדיור שבמשרד האוצר אפשרות כי החל בהגרלה הקרובה זכאי סדרה א' וזכאי סדרה ב' יקבלו תעדוף זהה" נכתב בפתח מכתב שקיבלו בימים האחרונים זוגות צעירים רבים ברחבי הארץ שרשומים לתכנית מחיר למשתכן. לפי המכתב שנשלח ממשרד השיכון, בהגרלות על דירות מחיר למשתכן זכו עד היום 58 אלף איש (מכל הסדרות. ג"ל) וכי רוב זכאי סדרה א' "זכו בזכות לרכישת דירה במחיר מוזל...נדגיש כי טרם התקבלה החלטה סופית בעניין" נכתב.

חלוקת הנרשמים לסדרות החלה אחרי שהתכנית יצאה לפועל לפני כשלוש שנים, וזאת במטרה להעניק יתרון לנרשמים המוקדמים, שחלקם לא זכו בהגרלות הראשונות, וכדי למנוע תסכול מצטבר מצידם.ב זכאי סדרה א' כלול כל מי שנרשם וקיבל זכאות עד לאוגוסט 2016. ההצעה שעומדת כעת על הפרק נעשית לאור העובדה שבמשרד השיכון טוענים כי מרבית זכאי סדרה א' זכו בדירה או שאיבדו עניין בתכנית.

ביום רביעי הקרוב צפויה להתקיים ישיבה של הות"פ (הועדה לתכנון ופיתוח) שמורכבת מנציגים ממשרדי האוצר והשיכון, כשעל סדר היום יובא לדיון נושא ביטולו הסופי של העדיפות שניתנה עד כה לזכאי סדרה א'. גורם עמו שוחחנו ציין כי למרות ריבוי הגופים בדיון "ההחלטה בסוף אם לבטל את היתרון בהגרלות של זכאי סדרה א' או לא נתון להחלטה הסופית של שר האוצר משה כחלון".

ההגרלה הקרובה של דירות בתכנית מחיר למשתכן צפויה להיערך בחודש הבא.