מאפי פארמה המתחרה בקופקסון גייסה עוד 10 מיליון דולר מחברת תרופות סינית

המוצר של מאפי, שהוקמה על ידי ד"ר אהוד מרום שהיה בכיר בצוות הפיתוח של הקופקסון, הוא גרסה בשחרור מושהה של ה תרופה לחולי טרשת נפוצה , למתן פעם בחודש לעומת פעמיים בשבוע במוצר של טבע • מיילן השקיעה באפריל השנה 20 מיליון דולר במאפי, עם אופציה להשקעה של 20 מיליון דולר נוספים, וקיבלה את הזכויות לשיווק המוצר

חברת התרופות מאפי פארמה, שהמוצר המוביל שלה הוא מתחרה גנרי בשחרור מושהה לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, השלימה גיוס הון של 10 מיליון דולר מ-Zhejiang Jingxin.

Jingxin, חברת פרמצבטיקה סינית, המתמקדת במוצרים למחלות נויורולגיות, בריאות הלב ומערכת העיכול, היא כבר בעלת מניות במאפי פארמה - לאחר השקעה קודמת של 10 מיליון דולר ב-2016.

המוצר של מאפי, שהוקמה על ידי ד"ר אהוד מרום שהיה בכיר בצוות הפיתוח של הקופקסון, הוא גרסה בשחרור מושהה של התרופה לחולי טרשת נפוצה, למתן פעם בחודש לעומת פעמיים בשבוע במוצר של טבע. מאפי חתמה על שיתוף פעולה עם חברת מיילן, המתחרה המובילה של טבע ומי שמתחרה בה באמצעות גרסה גנרית לקופקסון.

מיילן השקיעה באפריל השנה 20 מיליון דולר במאפי, עם אופציה להשקעה של 20 מיליון דולר נוספים, וקיבלה את הזכויות לשיווק המוצר. אם וכאשר המוצר יגיע לשוק, הוא יכול להעניק למיילן יתרון תחרותי על פני טבע. המוצר של מאפי נמצא בשלב III של הניסויים הקליניים, כשתוצאות שלב II ארוכות הטווח נראות כמאפשרות את שיווק המוצר כתחרות ישירה לקופקסון.

ההכנסה של טבע מהקופקסון ברבעון השלישי של 2018 עמדה על 463 מיליון דולר, ירידה של כ-44% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, בגלל כניסת הגנריקה. חלקו של הקופקסון בהכנסות החברה עמד ברבעון רק על 10% מכלל הכנסותיה.

את סכום הגיוס הנוכחי מייעדת מאפי לפיתוח שני מוצרים נוספים, לסכיזופרניה ולכאב. החברה ביקשה בעבר להנפיק בנאסד"ק אולם פספסה את חלון ההנפקה, ולאחר ההשקעה של מיילן לא חזרה בינתיים לתוכנית זו.

לדברי מרום, "מאפי פארמה פיתחה מודל שיתוף פעולה עם חברות סיניות שממנף את יכולות שני הצדדים. ההשקעה של Jingxin משולבת בהסכם פיתוח מוצרים, ומאפי פארמה תספק ל-Jingxin את התמיכה הנוגעת לרישום, ייצור ושיווק של המוצר בשוק הסיני. מאפי תמשיך ותפתח מוצר בלעדי נוסף ל-Jingxin לשוק הסיני ובמקביל תחזיק בזכויות הקניין הרוחני וזכויות השיווק של המוצר החדש לשוק העולמי".