יונה יהב: "ישראל בונה אך ורק את מדינת תל-אביב. זה יתרסק"

יהב מסיים קדנציה של 15 שנים כראש עיר ויורה לכל הכיוונים • "הצדק צריך להראות ולא רק להיעשות, והוא לא נראה" • ראש העיר לשעבר תקף גם את שרת המשפטים איילת שקד וטען כי יזמה "חוק עוקף יונה יהב"

יונה יהב / צילום: שלומי יוסף
יונה יהב / צילום: שלומי יוסף

"ישראל בונה אך ורק את מדינת תל-אביב. זה יתרסק. מדינת ישראל צריכה לבזר אוכלוסייה ואמצעי ייצור לצפון ולדרום" - כך אמר היום (ה') ראש העיר חיפה, יונה יהב, שהפסיד בבחירות האחרונות לראשת העיר החדשה, עינת קליש-רותם.

יהב, שמשמש כראש העיר חיפה במשך 15 שנה, הוסיף ואמר כי "הם (השלטון המרכזי במדינה) באיחור של 70 שנה המדינה החליטה שבאר-שבע היא בירת הסייבר, אבל הם לא עשו שום דבר בצפון. אנחנו עשינו את זה לבד כשהחלטנו לבסס כאן את בירת מדעי החיים. אם היו עושים את הדברים האלה, המדינה הייתה אחרת לגמרי. השלטון המרכזי לא יודע מה תפקידו ומה מעמדו".

לאחרונה הביסה ראשת העיר החדשה של חיפה, עינת קליש-רותם, את יהב, לאחר שבית המשפט העליון איפשר לה להתמודד מולו. בדבריו היום העביר יהב ביקורת חריפה על בתי המשפט בישראל: "עשיית הצדק נפגעת קשות. הצדק צריך להראות ולא רק להיעשות, והוא לא נראה. זה תפס גם את בית המשפט העליון", אמר יהב. דוגמה לביקורת שלו על מערכת המשפט הייתה במקרה שבו חלק מהאוכלוסייה הדתית בחיפה פלשה לבניין בית הכנסת הגדול ברחוב הרצל בחיפה. "ההליך לקח 4 שנים ובתום 4 שנים ההתנחלות שלהם הפכה לעובדה מוגמרת".

יהב הוסיף ואמר שהליך פינוי מיכל האמוניה ממפרץ חיפה התגלגל בבתי המשפט במשך 14 שנה. "נכון שפסיקה של שופט אמיץ חיסלה את זה בסופו של דבר, אבל למה זה לקח 14 שנה?", אמר/שאל יהב שתקף את שרת המשפטים, איילת שקד. "היא יזמה חוק עוקף יונה יהב כדי לשלול סמכויות מהעיריות בנושאים כמו האמוניה. הייתם מאמינים?", אמר ראש העיר חיפה, שבעוד כשבוע יוחלף בראשת העיר החדשה אחרי 15 שנה.