פייסבוק וגוגל ביטלו את חובת הבוררות על הטרדות מיניות

פייסבוק הודיעה במהלך סוף השבוע על שינוי מדיניות לפיו תלונות על הטרדה מינית לא ידרשו בוררות פרטית לפני נקיטת צעדים משפטיים • הרשת החברתית גם נקטה צעד נוסף לפיו מנהלים בחברה יידרשו לדווח על קשרים רומנטיים עם עובדים בחברה, גם אם לא מדובר בעובד שמדווח לאותו מנהל • גם גוגל הודיעה שתבטל את חיוב העובדים בפנייה לבוררות כיום לפני הודעת פייסבוק

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

פייסבוק משנה את המדיניות שלה בנוגע לתלונות על הטרדה מינית שדורשת בוררות פרטית, ותאפשר לעובדים שלה לנקוט צעדים משפטיים. פייסבוק הודיעה על שינוי מדיניות נוסף לפיו מנהלים בחברה יידרשו לדווח על קשרים רומנטיים עם עובדים בחברה, גם אם לא מדובר בעובד שמדווח לאותו מנהל. פייסבוק הודיעה על השינויים במהלך סוף השבוע, יום לאחר שגם גוגל הודיעה שתבטל את חיוב העובדים בפנייה לבוררות. הצעד של גוגל הגיע שבוע אחרי שאלפי עובדים במשרדי החברה ברחבי העולם מחו על הדרך המקלה בה גוגל טיפלה בתלונות על הטרדה מינית נגד בכיריה. ביטול הבוררות היה אחת מהדרישות שהמוחים הציבו בפני ההנהלה.

גוגל אמרה בנוסף כי תהיה שקופה יותר לגבי תלונות על הטרדות, ותספק שירותי ייעוץ ותמיכה למתלוננות. היא אמרה גם שעובדים שלא יעברו הדרכה בנושא הטרדות מיניות יושפעו מכך בהערכת הביצועים שלהם, וכי תעודד מנהלים בכירים להגביל את צריכת האלכוהול שלהם באירועי החברה, מאחר שמצאה שצריכת אלכוהול הייתה מעורבת בחמישית מהתלונות על הטרדה. מארגני המחאה בגוגל רואים בצעדים החדשים התקדמות, אך עדיין סוברים שהנהלת החברה לא עושה מספיק כדי להגן גם על עובדי קבלן, שמהווים חלק נרחב מכח העבודה, או כדי להפוך את גיוון העובדים (Diversity) לעדיפות גבוהה.

גם מיקרוסופט ואובר שינו בעבר את המדיניות שדורשת גישור, שנפוצה בארה"ב ומטרתה למנוע מעובדים לתבוע את מעסיקיהם. במקרים של תלונות על הטרדה מינית, גישור נוטה להוביל לפשרות מהירות יותר, ולחסוך כסף וחשיפה שלילית לחברה.