10 מיליון דולר נוספים בעוד סבב גיוס לחברת WalkMe הישראלית-אמריקאית

החברה גייסה את הסכום הנוסף מחברת ההשקעות הסינגפורית EDBI, המצטרפת לקרן Insight Venture Partners ול-Mangrove Capital Partners שהובילו את הסבב • עד כה הושקעו בחברה כ-217.5 מיליון דולר

רפאל סווירי / תמונה: WalkMe
רפאל סווירי / תמונה: WalkMe

החברה הישראלית-אמריקאית ווקמי (WalkMe), שמוצריה נועדו להתאים את חווית השימוש באתרים לצרכיו האישיים של המשתמש, גייסה 10 מיליון דולר נוספים. הגיוס מצטרף לסבב השביעי של החברה, עליו הכריזה לפני כחודשיים, ומביא אותו לסך של 50 מיליון דולר, לפי שווי מוערך של מיליארד דולר. החברה גייסה את הסכום הנוסף מחברת ההשקעות הסינגפורית EDBI, המצטרפת לקרן Insight Venture Partners ול-Mangrove Capital Partners שהובילו את הסבב. השלמת הסבב מביאה את הסכום הכולל שהושקע בחברה עד כה ל-217.5 מיליון דולר.

ווקמי מפתחת מערכת שמדריכה את הגולשים באתרים ומתאימה את חווית השימוש שלהם לצורכיהם. באמצעות ניתוח המידע אודות הרגלי שימוש בגולשים בפלטפורמה, החברה יכולה לבצע "קיצורי דרך" למשתמש. למשל, אם משתמש רוצה לשנות סיסמה, והתהליך כרוך בכמה מסכים או לחיצות עכבר כדי להגיע לחלון שינוי הסיסמה, ווקמי תזהה את התהליך שהוא מבצע, ותציע לו ללחוץ במקום אחד כדי להשלים אותו בקלות.

EDBI היא חברת ההשקעות של ממשלת סינגפור. היא משקיעה גלובלית במגוון תחומים, ביניהם טכנולוגיות מידע ותקשורת, וטכנולוגיות בתחום הבריאות. הקרן רואה עצמה כמשקיעה אסטרטגית, המשקיעה בחברות במקביל לכך שהיא מסייעת להן להקים ולהרחיב את פעילותן באזורי אסיה והאוקיינוס השקט.

"יש היום שני דומיינים מרכזיים לכניסה לאסיה: הונג קונג וסינגפור. הונג קונג מאוד חזקה בפן הפיננסי, אבל המון מותגים וחברות תוכנה שנכנסות לאסיה, מגיעות דרך סינגפור", אומר רפאל סווירי, נשיא ווקמי ומייסד משותף. על פי נתוני ממשלת סינגפור המשרדים הראשיים של כ- 7,000 חברות רב לאומיות ממוקמים במדינה, כאשר הרוב מנהלות את פעילותן מתוך סינגפור אל אזור אסיה-פסיפיק.

לדברי סווירי, השקעה זאת תשמש את חברת ווקמי להקמת משרד בסינגפור שיהווה את מרכז החברה בפעילותה באזור זה. הוא מעריך שהמרכז יגיע לגודל של כ-30 עובדים, ונוסף אליהם החברה תעסיק למעלה מ-150 עובדים "פריפריאלים", שיעבדו בשיווק ובתמיכה ברחבי האזור. "סך הכל אני מעריך שנגיע ל-200 עובדים באסיה במהלך של שנה וחצי-שנתיים", הוא אומר.

"נכנסנו לאסיה-פסיפיק לפני שנתיים. בהתחלה היו גישושים מאוד קטנים של להבין מי נגד מי. הגישה שלנו לכל מוצר ולכל טריטוריה היא להתחיל בבדיקה מאוד קטנה, ולראות אם יש ביקש למה שאנחנו מוכרים", אומר סווירי. "החלטנו להתחיל את הפעילות שלנו שם רק ברגע שהגענו למצב שאנחנו מבינים איך אנחנו מתאימים את המודל הפיננסי שלנו למודל מצליח באסיה-פסיפיק".

"הסינגפורים שמרו על קשר"

בסוף 2017 החברה הקימה משרד באוסטרליה כדי להתחיל פעילות באזור, שגדל בתוך פחות משנה מ-6 ל-30 עובדים. עם זאת, כיוון שאוסטרליה אינה מדינה אסייתית, היא אינה מתאימה לשמש כמרכז אזורי לפעילות החברה במדינות אלה.

את EDBI הכיר סווירי במקביל לפתיחת המשרד באוסטרליה: "בספטמבר 2017 הצגתי בכנס שדיבר על מנהיגות דיגיטלית וטרנספורמציה דיגיטלית, והייתי אחד מהקי-נוט ספיקרס. דיברתי על מה הורג את הטרנספורמציה הדיגיטלית. אחרי זה פנו אליי מהקרן הזו וביקשו להשקיע בחברה, ואמרתי להם שזה לא רלוונטי. לא רצינו לגייס כסף באותה תקופה, ולא רצינו לעשות בדיקת נאותות בצד השני של העולם ולהשקיע בזה אנרגיה", הוא מספר.

למרות חוסר העניין של ווקמי, EDBI "כל הזמן שמרו על קשר", אומר סווירי. "כשבאנו לעשות את הגיוס האחרון היה לנו ביקוש גבוה, והם גם רצו להיות בגיוס. היו לנו ארבעה טרם שיטים, ובסוף לקחנו את הטרם-שיט של משקיע קיים, אבל ביקשנו מהם להשאיר לנו 10 מיליון ל-EDBI, כי הם היו משקיע אסטרטגי".

"כל התחום של טרנספורמציה דיגיטלית הוא תופעה גלובלית, לא רק של תופעה של ארה"ב ואירופה. הצרכים האלה נכונים גם לאסיה, רק שצריך לשרת את האזורים האלה בצורה שנוחה להם. זה אומר להיות שם פיזית, לדבר את השפה, להבין את הקודים ההתנהגותיים של המקום. איך הם מסתכלים על טעויות או על בניית מערכות יחסים", סווירי מוסיף. "כחברה ישראלית, הטבעי לנו זה ללכת לצפון אמריקה, אבל אנחנו בחרנו להשקיע ולמצוא שותף אסטרטגי כדי ללכת לאסיה. אנחנו שבויים במיס-קונספציה שהם איזשהו עולם שלישי - ממש לא, יש שם פוטנציאל ענק - פשוט צריך לעשות עסקים אחרת ולפתוח את העיניים".

WalkMe

שנת הקמה: 2011

מה החברה עושה: פתרון לניווט באתרי אינטרנט, לשימוש פנימי וחיצוני (עובדי החברות או גולשי אינטרנט)

מייסדים: דן עדיקא (מנכ"ל); רפאל סווירי (נשיא); אייל כהן (פרש מהחברה)

סך גיוסי הון עד כה: 167.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 660, למעלה ממחציתם בישראל

גיוסי הון: 217.5 מיליון דולר ב-7 סבבים

משקיעות בולטות: EDBI, Insight Venture Partners, Mangrove Capital PartnersInsight ,Flint , Greenspring ,Mangrove ,Scale, ג'מיני וגיזה