חברת הסייבר הישראלית SAM גייסה 12 מיליון דולר בהובלת אינטל

SAM פיתחה מערכת אבטחת סייבר לרשתות ביתיות, שנועדה להגן מתפני מתקפות על מכשירים מחוברים בעולם האינטרנט של הדברים • החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס כדי להתרחב לשווקים חדשים ולגייס כ-15 עובדים חדשים

חברת הסטארט-אפ הישראלית SAM) SAM Seamless Network) השלימה היום (ד') סבב גיוס A, של 12 מיליון דולר בהובלת Intel Capital, משקיעה אסטרטגית בחברה. בגיוס השתתפו גם Night Dragon של דייב דה וולט, מנכ"ל McAfee לשעבר, חברת ADT Inc ו-Blumberg Capital. דייב דה וולט אף הצטרף כיו"ר דירקטוריון החברה.

SAM פיתחה מערכת אבטחת סייבר לרשתות ביתיות, שנועדה להגן מתפני מתקפות על מכשירים מחוברים בעולם האינטרנט של הדברים. פתרון האבטחה שלה נועד ליישום על נתבים ביתיים, במקום על המכשירים עצמם. החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס כדי להרחיב את מחקר למידת המכונה שלה ולהגביר את נוכחות בשווקי ארצות הברית ואירופה, ולהיכנס לשווקים חדשים. לשם כך, החברה תתרחב ותשכור 15 עובדים נוספים.

"התכנון הוא להיכנס לשווקים חדשים כמו דרום אמריקה ואסיה, שבעבר לא היה לנו זמן ועכשיו הם נכנסו לפוקוס שלנו סופסוף", אמרה מנכ"לית SAM, סיון ראושר. "מבחינת פיתוח, יש עוד הרבה דברים לעשות, בעיקר בתחום ה-AI, שמשמש אותנו לתהליך של בניית פרופילים למכשירים ולרשתות. אנחנו רוצים להגיע לדיוק יותר גבוה כשאנחנו מזהים גורם מרושע".

"הנושא של אפיון של רשתות ושל ההתנהגות שלהן זה עולם שיש לנו עכשיו הרבה יותר הזדמנות לעשות עליו פוקוס. זה יעזור לנו להתמודד עם השאלה - לחסום או לחסום באופן יותר מדויק. היה לנו תהליך אוטומטי שקיבל החלטה על כל מוצר לפי עוד מוצרים דומים שאנחנו משווים ביניהם כדי להחליט אם לחסום או לא", אומרת ראושר.

"עכשיו אנחנו רוצים למנוע את ההתנהגויות האלה מלכתחילה, וזה דורש מאיתנו כל הזמן ללמוד את המוצרים החדשים הקיימים בשוק", היא מוסיפה. לדבריה, לחברה ספרייה המכילה קרוב לחמישה מיליון מכשירים מאופיינים: "כולל מכשירים שאף אחד לא מאפיין ולא מנטר, משום שהם לא נפוצים במקומות מערביים, וכוללים פרוטוקולים שונים שצריך לתמוך בהם".

הזינוק החד בשנה האחרונה במספר המכשירים המקושרים לרשתות ביתיות, מציב אתגר באבטחה של הרשתות והמכשירים הללו. חברת הייעוץ גרטנר, מעריכה כי עד שנת 2020 יהיו 20.4 מיליארד מכשירים מחוברים ברחבי העולם. בחברת SAM מעריכים, בהתבסס על מחקר שביצעו, כי אצל כל משתמש ביתי מתרחשות כ-5 מתקפות בממוצע ביום, והעלייה במספר המכשירים, תביא לצמיחה במספר זה.

אינטל הובילה את ההשקעה הנוכחית לצד שיתוף פעולה אסטרטגי עם SAM, במסגרתו, אינטל מאפשרת אינטגרציה של טכנולוגיית SAM בתוך מוצריה באירופה וצפון אמריקה, וכך השבבים המשמשים להרכבת ראוטרים ביתיים מיוצרים עם רכיב אבטחה מובנה מראש. שיתוף הפעולה הזה מגיע לאחר שהחברה עבדה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת בזק בישראל, שהפיצה את הפתרון ללקוחותיה. גם חברת ADT, המספקת פתרונות אבטחה ואוטומציה לבתים ולעסקים בארצות הברית וקנדה, בוחנת אפשרויות לשיתופי פעולה אסטרטגיים עם החברה, לצד השקעתה."אני רציתי שיתוף פעולה שהוא נטו אסטרטגי, אבל הם רצו להיות גם בעלי מניות בחברה", מספרת ראשור על היחסים עם אינטל. "הם רואים את הסייבר סקיוריטי כאסטרטגיה שמגינה גם על הנכסים שלהם ולנו זה אסטרטגי להפיץ דרכם, בגלל שהשבבים האלה שולטים בעולם, ואני נותנת דרכם הגנה לכמה שיותר לקוחות באשר הם".

תעודת זהות: SAM Seamless Network

שנת הקמה: 2016

מנכ"לית ומייסדת: סיון ראושר

שותפים: שמואל חפץ ואילון לוטם

עובדים: החברה מעסיקה 40 עובדים, מתוכם 32 בתל אביב והיתר בברלין וניו יורק

גיוסי הון: 16 מיליון דולר בשלושה סבבים

משקיעות בולטות: אינטל, בלומברג קפיטל