המותג "מן" מתעניין ברכישת מותג הוופלים "עדין" שהולך לפירוק

בהמשך להודעה על פירוק חברת "עדין" שנקלעה לקשיים, חברת "רוקחמן", יצרנית הוופלים והעוגיות "מן", בוחנת אפשרויות לעסקה עתידית לרכישת מפעל "עדין" והמותג "עדין"

בהמשך להחלטת סגנית רשם האגודות השיתופיות על פירוק חברת "עדין" ומינוי כונס הנכסים הרשמי כמפרק החברה, פנה היום (ד') מנכ"ל חברת "רוקחמן", היצרנית הוותיקה של וופלים בעלת המותג "מן", אל הכנ"ר בבקשה לקבל נתונים על מצב החברה.

לדברי מנכ"ל חברת "רוקחמן", אבי פקר, מטרת הפנייה לכנ"ר היא קבלת נתונים אשר יעזרו לו לבחון אפשרויות לעסקאות עתידיות "באשר לעתיד מפעל 'עדין', לרבות המותג 'עדין', עובדי החברה וקווי הייצור שלה".

במכתב לכנ"ר מציין פקר כי על-מנת שיוכל לבחון את האפשרויות השונות שנוצרו בעקבות מינוי הכנ"ר כמפרק, הוא מבקש לקבל את כל הפרטים בנוגע לחברת "עדין", ובכלל אלה: פירוט המכונות וקווי הייצור השונים, פירוט המוצרים שנמכרו על-ידי "עדין", דוח מכירות החברה האחרון שבידי הכונס, פירוט מצבת כוח-האדם ועוד. בנוסף, הוא מבקש מהכנ"ר לתאם מועד לביקור במפעל.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי חברת "רוקחמן" נפגשה לאחרונה עם חלק מעובדי מפעל הוופלים "עדין" המפוטרים, וכבר החלה לגייס ולקלוט לשורותיה חלק מאותם עובדים. יצוין כי חברת "עדין", שיש לה חובות נטענים של כ-42 מיליון שקל, העסיקה במפעל הוופלים שלה למעלה מ-40 עובדים, אשר לא קיבלו שכר על עבודתם בחודשים האחרונים וגילו כי לא הופרשו להם כספים לקופות הפנסיה והפרשות סוציאליות.

"רוקחמן" היא חברה משפחתית בבעלות משפחת רוקח-פקר. החברה הוקמה באמצע שנות ה-50 בבני-ברק כיצרנית ופלים "מן". מאז גדלה החברה ועברה לאזור התעשייה של רמלה. יחד עם זאת, היא עדיין נחשבת מותג מוביל במגזר החרדי.

ל"גלובס" נודע כי במקרה שניסיונה של "מן" לרכוש חלקים מחברת "עדין" יצליח, ייתכן שהיא תזדקק לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים לאיחוד של שני יצרני הוופלים.

גורמים בענף טוענים כי אם המהלך יצליח, ו"רוקחמן" תמשיך להפעיל את קווי הייצור של "עדין" עבור המותגים הפרטיים של כל רשתות השיווק בישראל, עשויה "רוקחמן" להפוך ליצרנית הוופלים הגדולה בישראל.

מנכ"ל "רוקחמן", אבי פקר, סירב להתייחס למהלך וציין כי "כואב לשמוע על מפעל מתעשיית הוופלים שנאלץ לסגור ולפטר עשרות עובדים מסורים. בימים אלה אנו שוקלים את צעדנו ובודקים את כל האפשרויות וההזדמנויות שלנו בשוק".

גורמים בחברת "עדין" בחרו שלא להתייחס כרגע לנושא.