גם היום: בכירי אל-על נחקרים ברשות ני"ע בחשד לעבירות מידע פנים

אתמול והיום הגיעו לחקירה ולמתן עדות ברשות ניירות ערך בכירים בחברת התעופה, ובהם הדירקטור פיני גינזבורג, המנכ"ל גונן אוסישקין, סמנכ"ל התחזוקה יוסי בראזני, כלכלן החברה אריאל שוורצברג וגזבר החברה, יעקב שחר • מניית אל על יורדת היום כ-1%, לאחר שאתמול זינקה ב-7.7%

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

פיני גינזבורג אחד מבעלי השליטה בסוכנות הנסיעות הלל ומבעלי המניות בחברת התעופה אל-על, חשוד בביצוע עבירות של שימוש במידע פנים. בהסכמת חוקרי הרשות לניירות ערך, שוחרר גינזבורג למעצר בית בתנאים מגבילים. ביהמ"ש השלום בת"א השופטת אפרת בוסני קבעה כי גינזבורג יוותר במעצר בית כ-4 ימים, וכתנאי לשחרורו עליו יהיה להפקיד ערבות בנקאית בסך 800 אלף שקל. על גינזבורג נאסר ליצור קשר עם מי מעובדי אל על והמעורבים בפרשה.

מניית אל על צנחה יותר מ-20% מתחילת השנה
 מניית אל על צנחה יותר מ-20% מתחילת השנה

באי כוחו של גינזבורג, עוה"ד גיורא אדרת ואורן אדרת, מסרו בשיחה עם "גלובס", כי לגינזבורג הסברים לגיטימיים אשר מניחים את הדעת, למועד ביצוע עסקת המכירה.

אותה עסקת מכירה הנחקרת ע"י הרשות לני"ע התרחשה בתאריך 18.7.17, אז מכר גינזבורג 2% ממניות אל על שהיו בבעלותו, בסכום של כ-34 מיליון שקל מחוץ לבורסה. לאחר המכירה נותר גינזבורג עם כ-8% מהון המניות של אל-על. ב-16.8.17, כחודש אחרי המניה צללה בכ-18%.

לפי המידע שמצוי בידינו, טענת הרשות לני"ע היא, כי בשעה שגינזבורג מכר את מניותיו, היה לו מידע פנים, על כך שמניית אל-על צפויה לרדת, עקב דו"ח רבעוני שלילי.

לטענת באי כוחו, יש לגינצבורג הסבר לגיטימי לעיתוי המכירה שאינו קשור למידע פנים. מעבר לכך בשלב זה לא ניתן לפרט מעבר לאמור, בין השאר, עקב הגבלות שהוטלו ע"י ביהמ"ש השלום בת"א. גינזבורג מסר את גירסתו, ומשתף פעולה עם החוקרים. הוא נחקר אתמול כל היום וגם היום.

נגד גינצבורג נזכיר, הוגש כתב אישום על ידי הרשות להגבלים עסקיים, בכל הקשור לקרטל המסעות לפולין, תוך שהוא מואשם, בין השאר, בעבירות של הסדר כובל, קבלת דבר במרמה נסיבות מחמירות, הלבנת הון ושוחד ועבירות נוספות לכאורה. כתבי האישום מייחסים לנאשמים ובהם גינצבורג, ביצוע עבירות בנסיבות מחמירות לנוכח פרק הזמן הרב שבו בוצעו המעשים, לנוכח טובת ההנאה שהפיקו הנאשמים ממעשיהם ובפרט לנוכח אופי המוצר - מסעות לפולין - והפן הערכי הנלווה להם.

מלבד חקירת גינזבורג, הגיעו היום למשרדי הרשות גם: מנכ"ל החברה גונן אוסישקין, יוסי בראזני סמנכ"ל תחזוקה והנדסה; כלכלן החברה אריאל שוורצברג וגזבר החברה יעקב שחר, לצורך מתן עדות. בשלב זה עוד לא ידוע האם צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

תגובת אל על לא התקבלה. גלובס ימשיך ויעדכן לאחר שיתבררו פרטים נוספים.

עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, המייצג את מר יוסף בראזני ומר יעקב שחר מסר - "מר בראזני ומר שחר נחקרו כעדים בלבד, והם אינם חשודים בדבר. השניים סייעו לרשויות האכיפה ככל שנדרשו".

*** חזקת החפות: המעורבים בפרשה לא הורשעו בכל עבירה, ועל כן הם זכאים ליהנות מחזקת החפות. החקירה בעניינם נמצאת בשלבים מקדמיים כאשר לא ברור מי הוא בגדר חשוד ומי הוא בגדר עד, כמו כן לא ברור מהן החשדות. ובשלב זה לא ידוע כיצד תסתיים החקירה. יש לזכור כי החשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.