בנט ושקד יצרו דרמה לא קטנה, אבל לא רקדו לפי החליל של נתניהו

הצהרת נתניהו, שהייתה חמורה, מפחידה, ואף קראה לציבור הישראלי להקרבה, נתקלה הבוקר בבוז • לרוחב כל הזירה מבינים שתהליך הבחירות החל, והצדדים מנסים למצב את עצמם, מי דואג יותר מכולם לביטחון המדינה • פרשנות

איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: רפי קוץ
איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: רפי קוץ

בבית היהודי לא היו מוכנים לומר דברים ברורים ביממה האחרונה בנוגע לתוכניותיהם. בניגוד לפרסומים ולציוצים שרצו ב-12 השעות שלפני ההצהרה של השניים הבוקר, ניכר שהם החליטו לא לרקוד לפי החליל של ראש הממשלה הפעם.

בנט ושקד, הודיעו כבר אתמול עוד לפני הצהרת נתניהו - שהם יכנסו עיתונאים הבוקר, ובכך יצרו דרמה שלמה.

הצהרת נתניהו, שהייתה חמורה, מפחידה, ואף קראה לציבור הישראלי להקרבה, נתקלה הבוקר בבוז. בנט ציין כי אין בידיו מידע על אירוע חמור במיוחד. שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, זלזל בכך גם הוא.

באופוזיציה לעגו, החל מיו"ר העבודה אבי גבאי שקרא לקריאות נתניהו "קשקוש" ועד ח"כ עופר שלח שציין הבוקר בראיון רדיו שראש הממשלה משתמש בטיעונים ביטחוניים וקריטיים עבור הצרכים הפוליטיים האישיים שלו.

כעת, כאשר לרוחב כל הזירה מבינים שתהליך הבחירות החל, מנסים הצדדים למצב את עצמם, מי דואג יותר מכולם לביטחון המדינה. האם אלה השר בנט והשרה איילת שקד שבוחרים שלא לפרוש? הם משחקים אותה קשובים לצרכים הביטחוניים ולקריאות החמורות של נתניהו. גם השר משה כחלון, שנועד אתמול עם נתניהו ויצא מן הפגישה ללא מסקנות, אינו ממהר למשוך את השטיח מתחת לרגליו של נתניהו ומתכוון לאפשר לו (קריצה, קריצה) לנסות ולתפקד כראש הממשלה עם 61 חברי כנסת.

ליצמן, דרעי וגפני, בוודאי לא יהיו אלה שימהרו להתפטר.

גם תוכניותיו של יו"ר הוקאליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן, לדוג ח"כ או שניים מן האופוזיציה - את אחד מהם אינו אפילו מסוגל לכנות בשמו, ח"כ רוברט טיבייב - נתקלו בגיחוך מצידו של חבר הכנסת הטרי, שאינו יודע אם יחזיק מעמד בכנסת וכמה זמן. "אני מהנדס חשמל, יש לי עבודה בחוץ", אמר טיבייב בראיון בגלי צה"ל הבוקר ורמז שאם כבר הוא מתכוון לשחק פוליטיקה עם הצד השני, אביגדור ליברמן מוצא חן בעיניו יותר מאשר הליכוד.

וכך כל תחזיות האימים, על מצב ביטחוני שחור משחור, נותרו כרגע באוויר. נתניהו, אשר תוך 4 חודשים ממלחמת צוק איתן פיזר את הממשלה בשל כעסים על פגיעה (הצעת חוק) בכלי התקשורת המגויס עבורו, ישראל היום - לא מצליח לשכנע אף אחד בזירה הפוליטית שביטחון המדינה הוא הסיבה המרכזית שבשלה הוא מבקש להאריך את חייה של הממשלה הנוכחית.