הצמיחה נעצרה? מניית מיטרוניקס יורדת לאחר שדיווחה על יציבות ברווחי הרבעון השלישי

לאחר כמה רבעונים של גידול מרשים ברווחים, דיווחה היום יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות על יציבות ברווח הנקי ברבעון השלישי • בשורה העליונה הציגה החברה צמיחה של 7.5% בהכנסות ברבעון, לרמה של 144.5 מיליון שקל • בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ללא שינוי מהותי ב-15.5 מיליון שקל • המניה יורדת בכ-2%

האם הצמיחה של מיטרוניקס , יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחיה מקיבוץ יזרעאל, נעצרת? לאחר כמה רבעונים של גידול מרשים ברווחים, דיווחה היום החברה על יציבות ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ברמה של כ-15.5 מיליון שקל.

בשורה העליונה הציגה החברה צמיחה של 7.5% בהכנסות ברבעון לרמה של כ-144.5 מיליון שקל, אבל עלייה בהוצאות מכירה ושיווק, הנהלה וכלליות ומו"פ, הביאה לשיפור מתון של 2.7% בלבד ברווח התפעולי שהגיע לכ-15.2 מיליון שקל ברבעון האחרון.

במיטרוניקס מסבירים כי העלייה בהוצאות מכירה ושיווק "נובעת בעיקר מתוספת כוח אדם בחלק מהטריטוריות ועליית מקדמי מכירות ופרסום". הוצאות המו"פ גדלו ב-37% על רקע "עלויות מחקר ופיתוח בתחום הניטור, הבקרה והטיפול במי הבריכה, והמשך פיתוח בתחום הרובוטים".

העלייה בהוצאות הנהלה וכלליות נובעת בעיקר מהוצאות דמי ניהול שנרשמו הרבעון לראשונה לאור אישור הסכם הניהול החדש שנחתם במהלך הרבעון עם קיבוץ יזרעאל , וכן מעלייה בהוצאות מערכות מידע, הוצאות ייעוץ מקצועי ומתוספת כוח אדם. 

מיטרוניקס נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-2.3 מיליארד שקל. המניה יורדת בכ-2% לאחר פרסום הדוחות.

מניית מיטרוניקס עלתה 36% בשנה האחרונה
 מניית מיטרוניקס עלתה 36% בשנה האחרונה

"כניסה לתחום של בריכה חכמה"

עיקר פעילותה של מיטרוניקס הוא בפיתוח, ייצור, שיווק והפצה של ציוד לבריכות שחייה - בעיקר רובוטים לניקוי. מרבית הכנסותיה (כ-75% ברבעון האחרון ו-81% מתחילת השנה) נובעות מפעילות הרובוטים לניקוי בריכות פרטיות, שם היא דיווחה בסיכום רבעוני על "פעילות מוצלחת בכל הטריטוריות המרכזיות בהן פועלת החברה", וכן על "המשך תנופת המכירות של קו ה-S - קו רובוטים שהושק לפני כשלוש שנים.

לצד זאת, מיטרוניקס נהנתה גם משיפור בפעילות שני המגזרים הנוספים שלה - רובוטים לניקוי בריכות שחייה ציבוריות, וכן במגזר מוצרי הבטיחות והמוצרים הנלווים לבריכות, בעיקר בזכות שיפור במכירות הכיסויים האוטומטיים לבריכות, שתמכו יחד בשיפור הרבעוני בהכנסות.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה מיטרוניקס צמיחה של 16% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהגיעו לכ-666 מיליון שקל. הרווח התפעולי רשם עלייה של 21.4% לרמה של כ-153 מיליון שקל ובשורה התחתונה דיווחה החברה על שיפור של 25% ברווח הנקי שהגיע לכ-118 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה, אייל טריבר, ציין היום: "אנחנו מסכמים עונה מצוינת בכל הטריטוריות המרכזיות - אירופה, ארה״ב ואוסטרליה. הנוכחות של החברה בתערוכת ליון שבה השקנו כמה מוצרים ופתרונות טכנולוגיים היתה מפגן חשוב ועוצמתי להמשך מיצוב החברה בשוק. אנחנו מאמינים שפתרונות אלה, שמשמרים את המובילות הטכנולוגית שלנו, הם צעד חשוב נוסף באימוץ הטכנולוגיה הרובוטית בניקוי בריכות בעולם והצהרת כוונות של החברה ביישום האסטרטגיה החדשה וכניסה לתחום של בריכה חכמה".