ארדואן מכפיש את ג'ורג' סורוס: "היהודי ההונגרי המפורסם" תמך בהפגנות נגד השלטון

נשיא טורקיה ארדואן מצרף להכפשות נגד ג'ורג' סורוס ובהערה אנטישמית אתמול (ד') אמר כי "היהודי ההונגרי המפורסם סורס" תמך בהפגנות נגד המשטר במדינה, ניסה לערער את האחדות בעם וחבר למתנגד השלטון אוסמן קאוואלה

נשיא טורקיה ארדואן / צילום: רויטרס, Umit Bektas
נשיא טורקיה ארדואן / צילום: רויטרס, Umit Bektas

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הצטרף לקריאות הלאומניות הגוברות נגד המיליארדר היהודי-הונגרי-אמריקאי ג'ורג' סורוס. אתמול (ד') האשים הנשיא הטורקי את הנדבן הבינלאומי בתמיכה במפגינים נגד ממשלת טורקיה ועידוד הפילוג במדינה ובעוד מדינות סביב לעולם.

ארדואן האשים את סורוס, כשהוא מכנה אותו "היהודי ההונגרי המפורסם סורוס", בתמיכה בהפגנות נגד המשטר הטורקי בפארק גזי במרכז איסטנבול. ההפגנות שהתרחשו לפני כ-5 שנים והיוו את האיום הכי גדול על שלטונו של ארדואן, שהיה ראש ממשלת טורקיה אז.

ג'ורג' סורוס / צלם רויטרס
 ג'ורג' סורוס / צלם רויטרס

הנשיא הטורקי הוסיף כי סורוס קיבל סיוע ממשתף פעולה מקומי בשם אוסמן קאוואלה, שנמצא במעצר בכלא הטורקי מעל שנה על עבירות מימון הפגנות נגד השלטון ואזרחי טורקיה.

הערותיו של ארדואן מגיעות לאחר מבצע מעצרים נרחב שהתבצע בטורקיה בשבוע שעבר, בו נעצרו מעל 12 בני אדם הקשורים בצורה כלשהי לקאוואלה, ביניהם פרופסורים מאוניברסיטאות בולטות ועיתונאי אחד. נשיא טורקיה האשים לאחרונה גם את האוניברסיטאות במדינה ב"הסתה נגד השלטון".

זו לא הפעם הראשונה שג'ורג' סורוס מותקף על ידי פוליטיקאים לאומנים, ולא אחת התקיפות הללו היו אנטישמיות או בעלות נימה גזענית. לאחרונה סורוס אף קיבל מטען נפץ לביתו לכאורה מידי תומך טראמפ שרצה "להיפטר מהשמאלנים באמריקה".