השקעה סקסית או אטרקטיבית?

איך הפכה ברוקלין האפורה לאטרקטיבית יותר ממנהטן הנוצצת וכיצד גם אתם תוכלו להבחין בין הצעות השקעה סקסיות ונוצצות לכאלו שבאמת יעזרו לכם לתאר קצת עושר?

invo - הזדמנויות השקעה. צילום: shutterstock

נכתב על ידי invo הזדמנויות השקעה

אולי זה הקיפאון שחווה שוק הדיור בישראל או מחירי הדירות מרקיעי השחקים אבל הופעתן של קרנות ההשקעה בנדל"ן שמאגדות יחד קבוצות משקיעים ומאפשרות להן ליהנות מהצעות השקעה אטרקטיביות מרחבי העולם, גרמה לישראלים רבים להפנים שתחום ההשקעות בנדל"ן טומן בחובו עולם שלם של אפשרויות שיכול להצעיד אותם לעבר עתיד כלכלי טוב יותר.

בעזרת קרנות ההשקעה והאפיקים המגוונים שהן מציעות גילו המשקיעים כי אינם חייבים להסתפק רק ברכישת דירה להשקעה שתניב תשואה מינימלית ושביכולתם להשקיע בבנייני משרדים בברלין או בבניין מגורים בלונדון למשל מבלי למשכן את העתיד הכלכלי שלהם.

אבל האמת היא שנורא קל להסתנוור מלוקיישנים סקסיים. הם מושכים לנו את העין באופן טבעי. אלא שבתחום הנדל"ן, כמו גם בתחומים נוספים, לא כל הנוצץ בהכרח אטרקטיבי ועל כל משקיע, מנוסה ככל שיהיה, חלה החובה לתהות על קנקנה של כל עסקה, גם אם הוא סומך בעיניים עצומות על קרן ההשקעה.

לא כל כך מבינים מה ההבדל בין הצעת השקעה סקסית לאטרקטיבית? בכתבה הבאה נציג לכם כמה דוגמאות פשוטות שיעשו לכם סדר בנושא.

ניו יורק, ניו יורק

קחו את מנהטן לדוגמה. עם יד על הלב, אם הייתה לכם האפשרות, לא הייתם משקיעים בה? אם הייתם שואלים אותנו התשובה היא כנראה שלא. נכון, היה נחמד להשוויץ בהשקעה האחרונה שביצעתם בגורד שחקים מרהיב ביופיו בלב מנהטן, אבל האמת היא שיש מקומות אחרים בניו יורק שיכולים למקסם את ההשקעה שלכם. כי מי שבקיא בעולם הנדל"ן יודע להגיד שהשקעה במנהטן הסקסית על הבניינים הנוצצים שבה, תניב ככל הנראה תשואה נמוכה יותר מאשר זו שיוכלו לגרוף המשקיעים בברוקלין הסמוכה.

אז אולי אין לה את ההילה והיוקרה של מנהטן, אבל ברוקלין נמצאת בצמיחה מתמדת שמייצרת ביקושים גבוהים והזדמנויות אטרקטיביות. מעוז ההיפסטרים הטרנדי מציג שילוב ייחודי בין אורבניות תוססת לסביבה ירוקה ופסטורלית ומושך אליו משפחות צעירות ואת עובדי הוול סטריט. בנוסף, העובדה שרבים עוד מעזים להתייחס לברוקלין כ"אפורה" ופחות סקסית שמרה על ערך נדל"ן נמוך יחסית לשאר ניו יורק, שאמנם הולך ועולה אך מייצר עבור אלו המעזים להסתכל לתוך הקנקן הזדמנויות עסקיות אטרקטיביות ביותר.

למה לא אמרת שאחותך יפה ממך?

או למשל ניו ג'רזי, האחות הקטנה של ניו יורק. תענו לעצמכם בכנות, הייתם מעדיפים להשקיע במרכז מסחרי בפאתי ניו ג'רזי או בבניין מגורים בלוס אנג'לס בסמוך למגוריהם של כל המי ומי? על הנייר, התשובה ברורה. המרכז המסחרי אולי איננו נוצץ כמו נכס שנמצא בסמיכות לבתיהם של כוכבי הוליווד, אבל ככל הנראה יהיה יותר אטרקטיבי. כי בעוד ערך הנדל"ן בלוס אנג'לס מרקיע שחקים, עלויות הקמת המרכז המסחרי בניו ג'רזי נמוכות באופן משמעותי. וזה לא כל הסיפור. כי אם המרכז המסחרי גם נמצא במיקום מנצח ונגיש לאנשים ומציג תמהיל שוכרים מגוון שיבטיח שתשמר כמות מבקרים גבוהה, אתם גם עשויים להנות מרווחים נאים למדי.

באופן טבעי אנחנו נמשכים לסקסי ולנוצץ. כך התרגלנו וכך פונים אלינו המפרסמים שהבינו שזוהי הדרך הטובה ביותר למשוך תשומת לב. אבל במציאות לא כל הנוצץ זהב, או במילים אחרות לא כל השקעה סקסית גם אטרקטיבית ורווחית. כשמדובר בכספי החיסכון שלכם ובעתיד הכלכלי שלכם ושל היקרים לכם אל תסתפקו בלהציץ בקנקן. בחנו כל הצעה ביסודיות. בררו שבאזור ביקוש אמתי לנדל"ן, ושהנכס המוצע סמוך לנתיבי תחבורה מרכזיים ובקרבתו מוסדות חינוך, תרבות ופנאי שיימשכו לאזור קהל ותבקשו לראות את התכנית העסקית. רק כך תוכלו לוודא שבחרתם בהצעה האטרקטיבית שתעזור לכם להתחיל לתאר קצת עושר.

פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי והוא אינו מהווה כל תחליף לקבלת ייעוץ פרטני מקצועי.