הממשלה מחדשת הסכם עם עמידר לרכישת דירות מכספי קרן הדיור הציבורי

במשך שנים רכשה עמידר דירות דרך קרן הדיור הציבורי, אך תוקף ההסכם עם המדינה פג לפני שנה, כשעמידר גייסה אג"ח בהיקף מיליארד שקל לרכישת מאות דירות

מנכ"ל עמידר, ראובן קפלן / צילום: ענבל מרמרי
מנכ"ל עמידר, ראובן קפלן / צילום: ענבל מרמרי

בימים האחרונים הונחה על שולחן הממשלה הצעת החלטה המחדשת את ההסכם של משרד השיכון עם חברת הדיור הציבורי עמידר, לפיו עמידר תוכל לרכוש דירות לטובת מלאי הדיור הציבורי. ההסכם בין המשרד לעמידר הסתיים ב-2017 ועד כה לא היה צורך לחדשו מפני שחברת עמידר גייסה כמיליארד שקל באג"ח והשתמשה בכסף לקניית כ-700 דירות לדיור ציבורי. 

עמידר לא יכולה לרכוש דירות באמצעות הקרן לדיור ציבורי ללא חידוש ההסכם עם משרד השיכון. הצעת ההחלטה שיזם שר השיכון יואב גלנט, תובא בקרוב לאישור ועדת שרים לענייני חברה וכלכלה.

יש לציין כי הצעת ההחלטה מגדירה אמנם סך של מיליארד שקל בהם תוכל עמידר לרכוש דירות לטובת הגדלת המלאי, אך מדובר בהגדרה שאינה ריאלית מאחר ובקופת קרן הדיור הציבורי מצויים כיום 150 מיליון שקל בלבד. במשרד השיכון מעריכים כי סכום זה יגדל ל-300 מיליון שקל עד סוף המחצית הראשונה של 2019.

ספק אם עמידר תצליח לרכוש באמצעות קרן הדיור הציבורי דירות בהיקפים של שנת 2018 אז עשתה החברה שימוש בכספי האג"ח שגייסה. מנתונים שהגיעו ל"גלובס" עולה כי במהלך השנים האחרונות הצליחה עמידר לרכוש בכספי קרן הדיור הציבורי בין 200-300 דירות בכל שנה:ב-2015 נרכשו 264 דירות, ב-2016 נרכשו 299 דירות וב-2017 נרכשו 252 דירות. מספר הדירות שנרכשו ב-2018 עומד נכון להיום על 790 דירות וצפוי להסתכם עד סוף השנה ב-100 דירות נוספות.

מעמידר נמסר כי "לאחר הנפקת האג"ח המוצלחת ורכישת מאות דירות ברחבי הארץ, עמידר מברכת על חידוש ההסכם שיאפשר המשך רכישה מואצת של דירות למען זכאי הדיור הציבורי".