חבר הכנסת החדש רוברט טיבייב ביקש להתפלג ממפלגת העבודה

יו"ר המפלגה, אבי גבאי, דחה את בקשתו על הסף: "לא נאפשר לסחור במנדט של מצביעי המפלגה" • הפרסום מגיע על רקע היעדרו של טיבייב אתמול מההצבעה על חוק העלאת קצבאות הקשישים

ח"כ רוברט טיבייב / צילום: אוריה תדמור
ח"כ רוברט טיבייב / צילום: אוריה תדמור

חבר הכנסת החדש רוברט טיבייב ביקש להתפלג ממפלגת העבודה לפני כמה ימים. יו"ר המפלגה, אבי גבאי, דחה את הבקשה שלו על הסף. "לא נאפשר לסחור במנדט של מצביעי המפלגה", נאמר בהודעת העבודה.

הפרסום מגיע על רקע היעדרו של טיבייב אתמול (ד') בצהריים מההצבעה על חוק העלאת קצבאות הקשישים. טיבייב סיפר ל"גלובס" כי הוא נעדר מההצבעה כיוון שהייתה לו פגישה חשובה, אך מדיווחים אחרים עולה כי במשך זמן ממושך הוא עמד מחוץ למליאה, כאשר חברי סיעתו מנסים לשכנע אותו להיכנס. יותר מאוחר נודע כי הוא היה מקוזז עם השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שלא רצתה להרים אצבע נגד העלאת קצבאות קשישים.

התפצלות של חבר כנסת אחד מסיעתו באישור הסיעה עשויה לאפשר לחבר הכנסת הפורש ליהנות בעתיד מכספי מימון מפלגות, דבר שמפלגת העבודה אינה מתכוונת לאפשר לטיבייב.

הבוקר (ה') אמר טיבייב בגלי צה"ל כי יש במפלגה אנשים נוספים שמבקשים להתפצל, אך לא פירט במי מדובר.

מספר חברי כנסת מנסים בימים האחרונים לכנס ועידה כדי להוביל מהלך של ביטול מספר השריונים. את המהלך מובילים חברי הכנסת איתן כבל, איילת נחמיאס-ורבין, נחמן שי, יוסי יונה ומיקי רוזנטל. חלקם תמכו וסייעו לגבאי להיבחר לתפקיד יו"ר המפלגה, אך לפחות במקרה של ח"כ יונה, הוא ספג עלבונות מגבאי במהלך התקופה.

הדברים פורסמו אתמול בחברת החדשות.