התנועה לטוהר המידות ליועמ"ש: לשקול בשנית מינוי צוות פרקליטים נוסף בתיקי נתניהו

התנועה לטוהר המידות מדגישה את האינטרס הציבורי שבמיצוי הדין בזמן סביר ובהליך המשקף עקרונות של שוויון בפני החוק, שייפגע ע"י מינוי צוות נוסף שיצטרך ללמוד את התיק מבראשית

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום:  מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, שנחשפה ב"גלובס", לצרף פרקליטים נוספים לבחינת החשדות וממצאי החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנפרד מהפרקליטות המלווה - התנועה לטוהר המידות פנתה היום (ה') ליועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה שישקול בשנית את החלטתו. 

התנועה הדגישה את האינטרס הציבורי שבמיצוי הדין בזמן סביר ובהליך המשקף עקרונות של שוויון בפני החוק, שייפגע על-ידי מינוי צוות נוסף שיצטרך ללמוד את התיק מבראשית. "מתעורר חשש כי יהא בכך כדי לדחות, ובאופן לא מוצדק, את מועד ההחלטה הצפוי בתיקי ראש הממשלה".

התנועה מזכירה כי בתיקי חקירה שעסקו בנבחרי ציבור רמי-דרג, הביא מינוי צוות פרקליטים שני להגברת הספקות לגבי מידת הביטחון שיש בהגשת כתב אישום, ונוצר רושם כי עצם גיבושו של הצוות השני נועד לדילול תיק החקירה עד כדי סגירתו. "רושם כזה עלול להביא לפגיעה קשה באמון הציבור ביועץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות", כותבת התנועה ליועמ"ש.

התנועה התריעה גם מפני מינוי המשנה ליועץ המשפטי לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, בראש צוות המשפטנים הנוסף. מבלי להטיל דופי ביושרתה, התנועה ציינה כי לפני חודשים אחדים זכה בן זוגה של מררי, עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי לכנסת, בהטבה משמעותית בדמות שינוי חקיקה שהוביל להגדלה ניכרת של זכויותיו הפנסיוניות העתידיות, וזאת תוך סיוע ניכר של חברי הקואליציה בקידום החקיקה האמורה. " במצב דברים זה, אין זה ראוי לשבץ את עו"ד מררי לבחון את תיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה", טוענת התנועה.