המדענית הראשית לשעבר: "חוויתי אלימות פיזית בבית, היום יודעים שזאת טראומה"

כחלק מהמחאה נגד אלימות נשים התוודתה ארנה ברי, לשעבר המדענית הראשית, כי בן זוגה לשעבר נהג כלפיה באלימות • ברי דיברה על הדברים בסרטון שיזמה מיקרוסופט וכן בראיון בערוץ 12

דר ארנה ברי / צילום: איל יצהר
דר ארנה ברי / צילום: איל יצהר

כחלק מהמחאה נגד אלימות נשים שיתפה היום ארנה ברי, שמילאה שורה של תפקידים בכירים בתעשיית ההייטק, כי חוותה אלימות פיזית מצד בן זוגה לשעבר. ברי סיפרה את הדברים בסרטון שיזמה חברת מיקרוסופט והרחיבה בראיון ב"התוכנית הכלכלית" בערוץ 12: "זה התחיל בקטנה, בדחיפה, שאחריה מיד לקחתי את עצמנו לטיפול זוגי הסיבה העיקרית שלא הייתי מוכה הוא שבדרך כלל די קשה להכות אותי. היום אנחנו יודעים שזאת טראומה כמו טראומה של מלחמה.

"זה המשיך במתח גובר, ובאירוע אחר נדחפתי מול משקוף של דלת ונחבלתי. אחרי הפעם הזאת קראתי למשטרה והיא לא רצתה לבוא כי אמרה שזה עניין משפחתי. בפעם אחרת הרגשתי סכין כשהחזקתי ילדה על הידיים. אני לא קיבלתי את זה. הייתה פעם שהבן שלי חזר מהצבא ולא עזב את הבית עד שבן זוגי לא יצא ממנו". ברי הוסיפה כי ההצלחה המקצועית שלה "הייתה בלתי נסבלת מבחינת בן זוגה לשעבר".

בסרטון שיזמה חברת מיקרוסופט הופיעו נשים בתפקידים בכירים בתעשייה ומחוצה לה שבה הן הייחסו לנושא, ודיברו על החשיבות של המחאה ושל טיפול בנושא. בסרטון משתתפות בין היתר מרב בהט, משנה למנכ"ל מיקרוסופט מחקר ופיתוח; שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל; דורית דור, סמנכ"לית מוצרים בצ'ק פוינט; אלוף במיל' אורנה ברביבאי, מנכ"לית הקרן למיזמים לאומיים; מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י; רונה שגב, שותפה בקרן ההון סיכון TLV Partners, וד"ר האלה אספניולי, לשעבר סמנכ"לית המכללה האקדמית חיפה.