אלי כהן | בלעדי

דינה זילבר נגד שר הכלכלה אלי כהן: ״הגעתו לאירוע שופרסל - התנהלות אסורה״

המשנה ליועמ"ש התייחסה היום לפנייה שהגיש ח"כ מוסי רז, לאחר שאלי כהן נאם בהשקת רשת הפארם החדשה של שופרסל • זילבר ציינה כי לא ינקטו צעדים נגד כהן: "לאור הצהרתם כי הדבר לא יישנה – לא ראינו מקום להמשך טיפול מצדנו בעניין זה"

השר  אלי כהן/   צילום: שלומי יוסף
השר אלי כהן/ צילום: שלומי יוסף

"התנהלות אסורה בהתאם להנחיית היועץ" - כותבת היום (ה') המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בנוגע להגעתו של שר הכלכלה אלי כהן לאירוע השקת רשת הפארם של שופרסל בחודש שעבר, זאת במענה לפנייה שהגיש ליועמ"ש ח"כ מוסי רז בנושא. כך נודע ל"גלובס". 

לפני כשבועיים התקיים אירוע ההשקה המחודשת של רשת הפארם מבית שופרסל תחת השם Be, כשאת האירוע פתח נאום של שר הכלכלה אלי כהן, שקדם אפילו לדברים של יו"ר ומנכ"ל הקבוצה, וגרר ביקורת רבה בתקשורת ובענף הקמעונאות.

בהמשך לכך, ב-21 בנובמבר חבר הכנסת מוסי רז הגיש פנייה ליועמ"ש בנושא, בה טען כי שר הכלכלה השתתף באירוע ההשקה ו"נשא דברים בשבחה ותרומתה של החברה למשק הישראלי". עוד ציין רז בפנייתו כי, כי "השתתפות זו עומדת בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה", ולנוכח האמור ביקש רז כי היועץ המשפטי לממשלה יבחן את נסיבות המקרה הקונקרטי וכן יפרסם הוראות ברורות בנושא.

היום משיבה דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש במכתב תשובה שבו היא כותבת כי "באשר למקרה הקונקרטי שעולה מפנייתך, לאחר בחינת הדברים מול שר הכלכלה שבנו והבהרנו להם כי התנהלות כאמור היא אסורה בהתאם להנחיית היועץ האמורה וכי יש להקפיד על עמידה מדוקדקת ביישום ההוראות הקבועות בה". יחד עם זאת, היא מציינת, כי לא ינקטו נגדו צעדים: "בשים לב להתייחסות שהובאה על ידי המשרד בה הובהר כי הדבר נעשה באופן חד פעמי ולאור הצהרתם כי הדבר לא יישנה - לא ראינו מקום להמשך טיפול מצדנו בעניין זה".

עוד מפרטת זילבר כי "הובהר לנו כי אכן שר הכלכלה השתתף באירוע השקת רשת פארמה חדשה בישראל, ונשא שם דברי ברכה קצרים, זאת תוך שימת דגש על חשיבות התחרות והורדת יוקר המחייה". כמו כן הובהר כי השר "ראה בדבריו באירוע דברי ברכה בלבד ולא מתן חסות, ולפיכך לא פנה בעניין ליועצת המשפטית של המשרד טרם השתתפותו באירוע ההשקה". לצד זאת הובהר, כי להבא יקפיד לפנות בכל מקרה דומה ליועצת המשפטית למשרד לשם קבלת חוות דעתה.

בתגובה לדברים נמסר בזמנו מטעם שר הכלכלה כי: "אחד מיעדיו המרכזיים של שר הכלכלה מאז כניסתו לתפקיד, הנו פתיחת שווקים רכוזיים לתחרות ומלחמה ביוקר המחיה. השר מברך על כניסת שחקן נוסף לשוק הטואלטיקה הריכוזי ומצפה לתחרות משמעותית לטובת הצרכן. השר או המשרד אינם נותנים חסות כלשהי אולם יברכו בכל ארוע או צעד שיטיב עם המשק והצרכנים".