תע"א תמכור מל"טים לצבא וייטנאם בכ-160 מיליון דולר

העסקה סוכמה לאחר תקופה של אי-ודאות ועיכובים • בחודש האחרון הפסידה תע"א בשני הליכים אחרים למכירת מל"טים, במאות מיליוני דולרים, בבלגיה ובאוסטרליה

המלט הרון/צילום: תעשייה אווירית
המלט הרון/צילום: תעשייה אווירית

עסקה בהיקף של כ-160 מיליון דולר לתעשייה האווירית בווייטנאם: בימים האחרונים החברה סיכמה עם ממשלת וייטנאם כי תמכור לה שלושה מטוסים ללא טייס מסוג הרון 1 ומערכות שליטה ובקרה נלוות, שישמשו את צבא המדינה למשימותיו השוטפות, שכוללות בין השאר משימות לסיור ימי.

כלי תקשורת באסיה דיווחו כי המל"טים שיסופקו לצבא וייטנאם יצוידו באמצעים שמאפשרים להם להמריא ולנחות באופן אוטומטי, ויאפשרו להם גם לפעול בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

המל"ט הרון 1 שיסופק לצבא וייטנאם מסוגל לפעול בטווח של עד כ-350 קילומטר ולטוס ברצף במשך יותר מ-50 שעות. בכוחו לשאת מטענים ייעודיים במשקל של כרבע טונה - בהתאם לאופי המשימה שאליו הוא משוגר.

העסקה סוכמה לאחר תקופה ארוכה של אי-ודאות ועיכובים נשנים. על פי אחד הדיווחים, העסקה קודמה באחרונה בעקבות התערבות של מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם.

התעשייה האווירית סירבה להתייחס היום (שבת) לידיעה.

בחודש האחרון התעשייה האווירית הפסידה בשני הליכים אחרים למכירת מל"טים, בהיקפים של מאות מיליוני דולרים: במקרה הראשון היא הפסידה בהליך שניהל בנושא זה צבא בלגיה ובמקרה השני באוסטרליה. בשני המקרים, נבחרו מערכות של ג'נרל אטומיקס האמריקאית.