"היום כל שני אנשים שמערבבים מבחנה ביחד, מקימים סטארט-אפ"

וגם: מי הגיעו לפגוש את חברי הפרלמנט מדרום קוריאה

דורון שוופי, שרון שוופי וגיל ברק/ צילום: גדי אהד
דורון שוופי, שרון שוופי וגיל ברק/ צילום: גדי אהד

אל אצטדיון סמי עופר בחיפה, הגיעו בשבוע שעבר בכירי ובכירות חברות ישראליות. הסיבה: במקום התקיים הכנס התאגידי הכלכלי השנתי בצפון, אותו ערכו משרד עורכי הדין ש. פרידמן ושות' ופירמת הייעוץ וראיית החשבון PwC ישראל

במתקבצים באצטדיון: אלון גרנות, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים פרוטרום; דניאל ארדרייך, סמנכ"ל כספים סודהסטרים; טלי הובר, סמנכ"לית הכספים של שופרסל; שרון שוופי, יו"רית קרן הריט מניבים ולשעבר מנכ"לית גב ים; עו"ד דורון שוופי, שותף מנהל במשרד ש. פרידמן (וגיסה של שרון שוופי); יפעת מינצר, שותפה וראש מחלקת התאגידים בש. פרידמן; רו"ח דורון סדן, השותף המנהל הנכנס של PwC ישראל, רו"ח גיל ברק, שותף וראש משרד חיפה ורונן ברקוביץ, שותף וראש מגזר תעשייה; שירי גרין-אלגביש, מנכ"לית רשת מתחמי היזמות בצפון OpenValley; עמי בם, שותף בקרן פימי; רן מידן, מנכ"ל נטפים; וד"ר יועז הנדל, ראש המכון לאסטרטגיה ציונית.

בם סיפר לנוכחים כי הקרן מתקשה לגייס מהנדסים "כי כל שני אנשים שמערבבים מבחנה ביחד מקימים סטארט-אפ. יש היום חברות מעולות בישראל, בהן המהנדסים האלה יכולים לפרוח - הם מקבלים חממה ומתוגמלים בצורה טובה על היכולות שלהם. אקזיטים קורים ויקרו. המהנדסים צריכים גם לעבוד בחברות שיתנו להם את הסיפוק המקצועי, ולחברות עצמן זה דבר דרמטי". שוופי הסביר כי "הדוגמה של מובילאיי ואחרים מראה שההייטק יגיע בסוף לכל מקום. מי שיצליח לשרוד ולהתקדם הוא מי שיצליח לשלב את החדשנות וההייטק בתחומי פעילותו ובעסקו בדרך הטובה והמוצלחת ביותר".

חשיפה לדרום: מי הגיעו לפגוש את חברי הפרלמנט מדרום קוריאה

בשבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת של חברי פרלמנט מדרום קוריאה, כחלק מחתימתה על הסכם סחר חופשי עם ישראל, רכישת מערכות התרעה, וכהקדמה לביקורו הצפוי של יו"ר הפרלמנט הדרום קוריאני בסוף החודש.

אירוע קבלת הפנים למשלחת נערך ביום שלישי, בסלון ביתו שבבקעת אונו של עו"ד עמיחי עורקבי, קונסול כבוד של קוריאה בישראל וסגן דיקאן הסגל הקונסולרי. עורקבי פגש במקום את ראש המשלחת, חבר הפרלמנט גיל-בו קאנג, החבר בוועדות הסחר הבינלאומי וההייטק ויו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית קוריאה ישראל; הונסיק קאנג, ראש הוועדה לאסטרטגיה; היקיאנג גון, דוברת מפלגת החירות; טקונג הא, חבר בוועדת הביטחון הקוריאנית; סיאון קים, סגן המזכיר הראשון של מפלגת החירות וביונג-גוואן קים, מייסד הסטארט-אפ Webzen.

עוד הגיעו למפגש: קריין קו, נשיא סמסונג ישראל ששוחח במהלך המפגש עם ישראל רייף, יו"ר אפקון; אתי וגד פרופר, תעשיין, דיקאן הסגל הקונסולרי בישראל וקונסול כבוד של ניו זילנד; מני בניש, קונסול כבוד של גיאורגיה; צ'ה דונג-וואן, מ"מ שגריר קוריאה בישראל; אורי גוטמן, לשעבר שגריר ישראל בקוריאה; חגית קמין, מנכ"לית רדיו 99; הדיפלומט מירון ראובן; ח"כ רוברט אילטוב, העומד בראש אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל קוריאה; עוה"ד אלון גלרט ונדב ויסמן, שותפים במשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' (שהציעו למשלחת לסייע בכל הנוגע להליך החקיקתי בתחום הלובינג); חה"כ נורית קורן ויואל חסון, ואחרים.

עמיחי עורקבי והיקיאנג גון/ צילום: אביב חופי
 עמיחי עורקבי והיקיאנג גון/ צילום: אביב חופי

בשביל הנפש: תורמים לחולים, תומכים במשפחות ונלחמים בסטריאוטיפ 

אל ביתם של עמוס וזיוה לוריא, המנכ"לית היוצאת של חברת התיירות איירתור (שבבעלות אל על), הגיעו בשבוע שעבר חברות וחברי עמותת ידידי גהה. בדירה שבשרונה תל אביב צוין גם, אבל לא רק יום הולדתה ה-70 של לוריא, אלא בעיקר מטרה אחרת - גיוס כספים לטובת הקמת מרכז סיוע למשפחות המטופלים בבבית החולים גהה. דפנה בסטר, יו"ר העמותה, הסבירה כי הצורך בתרומות נובע מכך שהסיוע למשפחות ניתן בחינם.
הפסיכיאטר פרופ' גיל זלצמן, מנהל המרכז הרפואי גהה שהגיע גם הוא לאירוע הזכיר כי "יש לטפל בסטריאוטיפ של מחלות הנפש, כי אנשים היום מתים מבושה. אחת המטרות שלנו היא לקרב את הפסיכיאטרים לקהל הרחב", הוא אמר. סופו של המפגש נאספו כ-70 אלף שקל.
עוד השתתפו בארוע: מיכל אקסלרוד מנכ"לית העמותה ובעלה, ד"ר איתי שילוני; ציפי וחזי בנק, מבעלי חברת חזי בנק; לימור אבידור, משנה למנכ"ל מבטח שמיר; ואחרים.

את התוכנית האמנותית סיפק איתי הרמן (המוכר כצ'ייסר בשעשועון המרדף של תאגיד השידור). הרמן ניסה לספק לאורחים דרכים וטכניקות לשיפור הזיכרון. 

זיוה לוריא, גיל זלצמן, מיכל אקסלרוד, איתי הרמן ודפנה בסטר / צילום: ענבל וייס
 זיוה לוריא, גיל זלצמן, מיכל אקסלרוד, איתי הרמן ודפנה בסטר / צילום: ענבל וייס