מהנדס עיריית הרצליה מייק סקה פורש מתפקידו

סקה החל את דרכו בעיריית הרצליה בשנת 2012 ובשנת 2013 הוביל את הפיכתה של הוועדה מקומית לתכנון ולבנייה הרצליה למעמד של ועדה עצמאית מיוחדת הראשונה בשרון • ראש העיר: מודה למייק על תרומתו הגדולה לקידום הבנייה והפיתוח של העיר הרצליה

מייק סקה מהנדס עיריית הרצליה/ תמר מצפי
מייק סקה מהנדס עיריית הרצליה/ תמר מצפי

מהנדס עיריית הרצליה, מייק סקה, הודיע השבוע על כוונתו לפרוש מתפקידו בעירייה. סקה החל את דרכו בעיריית הרצליה בשנת 2012, לאחר שהחליף את מהנדסת העיר הקודמת- דניאלה פוסק, שעברה לכהן כמתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, והיום כאמור מכהנת כיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב.

סקה שימש לפני כן גם כמהנדס עיריית העיר יקנעם, מהנדס העיר עכו, בעל משרד תכנון פרטי ומרצה לארכיטקטורה במספר מוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובחו"ל.

בשנת 2013 הוביל סקה את הפיכתה של הוועדה מקומית לתכנון ולבנייה הרצליה למעמד של ועדה עצמאית מיוחדת הראשונה בשרון, מעמד זה אפשר לעיר הרצליה לקדם תוכניות של התחדשות עירונית ללא התערבות של הוועדה המחוזית.

בשנים האחרונות קודמה תוכנית מתאר לעיר הרצליה שארכה מספר שנים. את התוכנית הוביל סקה בשיתוף מחוז תל-אביב במינהל התכנון, והיא הופקדה בסוף דצמבר 2015. בבסיסה של התוכנית עמדה הכפלת העיר ל-180 אלף תושבים עד שנת 2030, בעיקר באמצעות עתודות קרקע כמו שדה תעופה, חוף התכלת, תעש השרון ואפולוניה.

לתוכנית נרשמו התנגדויות רבות מצד תושבי העיר שלוו במחאות מתוקשרות נגד ראש העירייה משה פלדון וסקה, במיוחד בקרב תושבי שכונות סמוכות לשדה התעופה המתאפיינות בבנייה נמוכה, שתוכנית המתאר ייעדה בהן בניית מגדלים רבי קומות. התוכנית הוקפאה בספטמבר 2017 לאחר שעיריית הרצליה משכה את התוכנית באישור הוועדה המחוזית. נושא נוסף שזכה לתהודה רבה היה הקפאת תוכניות תמ"א 38 בעיר, עליה הכריז ראש העירייה פדלון.

בנוסף, בכנס שהתקיים ביולי האחרון אמר סקה כי עיריית הרצליה צפויה לפרסם מכרז בינלאומי להקמת איים מלאכותיים מול חופי הרצליה. בקרב הקהל נשמעו צעקות וביקורת על התוכנית, וסקה בתגובה השיב: "אז שיעברו לעיר אחרת". אמירה שהביאה לנזיפה של מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא בסקה שהתנצל על האמירה.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "אני רוצה להודות למייק על תרומתו הגדולה לקידום הבנייה והפיתוח של העיר הרצליה. מייק הינו איש בעל חזון וראייה קדימה, כישוריו אפשרו יישומן של תוכניות מאתגרות ומורכבות, שהשפיעו על הנוף העירוני וילוו אותנו עוד שנים קדימה. אני מאחל למייק הצלחה בכל אשר יפנה" .

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, מסר: "צר לי על החלטתו של מייק. תחת ניהולו, הצעיד את מינהל ההנדסה של הרצליה להיות גוף יעיל ומקצועי, וזאת ביושר וביושרה אישית יוצאת דופן. בנוסף, הוביל את מהפכת התיקשוב והנגשת מינהל ההנדסה לציבור - ועל כך תודתנו. אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו". סקה ימשיך לכהן בתפקידו בחודשים הקרובים, עד סיום הליכי מכרז לתפקיד.