בלוך: "שר החינוך יודע שבית שמש תהיה בירת החינוך של ישראל"

כך אמרה היום ראשת עיריית בית שמש, עליזה בלוך, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" • "נביא לבית שמש הרבה תעשיית הייטק ותעשייה מכאנית, כי במשך השנים התקיים בעיר תהליך שבמסגרתו נוספו עוד ועוד דירות אבל לא נוספה לה תעשייה"

"נביא לבית שמש הרבה תעשיית הייטק ותעשייה מכאנית, כי במשך השנים התקיים בעיר תהליך שבמסגרתו נוספו עוד ועוד דירות אבל לא נוספה לה תעשייה כך שמדי בוקר רבים יוצאים ממנה לתל אביב בשביל עבודה וגם נתקעים בפקקים. אין סיבה לכך. אנחנו נהיה הבירה", כך אמרה לפני זמן קצר ראשת עיריית בית שמש הד"ר עליזה בלוך בריאיון עם הכתבת המדינית והפוליטית של "גלובס", טל שניידר, שהתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

לדברי בלוך, שנבחרה אך באחרונה לתפקיד ראשת עיריית בית שמש, היא כבר פגשה שרים בממשלה ואת נציגי משרדי הממשלה השונים לקראת התנעת תכניות למימוש חזונה, הקשור לבית שמש. "כבר ניפגשתי שם שר האוצר, עם שר החינוך ועם נציגים של משרדי ממשלה אחרים. שר החינוך יודע שבית שמש תהיה בירת החינוך של ישראל, שאפשר לקיים כאן מודל של עיר מעורבת שמתקיימים בה חיים משותפים ושבית שמש לא יכולה להיות פריפריה כי היא לא כזאת".

בהמשך היא אמרה: "אני רוצה להגיד לכולם: תשנו את כל מה שחשבתם עד עכשיו על בית שמש. בית שמש היא עיר יפהפיה, מוקפת בטבע והיא המקום שנכון להשקיע בו. בית שמש היא כור היתוך של אנשים עם הרבה שונויות ומקום עם המון עצמה. אני לא רוצה שאוכלוסיות החרדים, החילונים ויוצאי אתיופיה יהיו קבוצות נפרדות. אני רוצה שכולם יהיו ביחד ויחיו ביחד כי שם היופי ושם העצמה. אני באתי לגור בבית שמש כי בחרתי לגדל ילדים בעיר מעורבת. לא רציתי שילדי יראו רק ילדים שדומים להם ולהורים שלהם. את המגוון שחיפשתי, מצאתי בבית שמש".

אודות המעבר שעשתה מאשת חינוך ויזמית בתחום לפוליטיקה המקומית, עד שנבחרה באחרונה לתפקיד ראשת העיר, אמרה הד"ר בלוך: "המעבר יחסית פשוט כי אנחנו יושבים על אותם עקרונות והם ללכת עם מה שאתה מאמין בו ולא לפחד לצאת מאזור הנוחות שלך, כדי להשפיע על המציאות. בסוף זה סיפור רעיון גדול, ואם הולכים איתו ולא נותנים לרעשי הרקע לנהל אותו, זה מצליח".