מיזוג רשת וערוץ עשר: להלפרין הוגשה בקשת מיזוג חדשה

לממונה על ההגבלים הוגשה בקשת מיזוג חדשה המשקפת את יחסי בעלי המניות כעת, זאת לאחר שהלפרין הבהירה לפני מספר ימים כי מתווה עסקת רשת-עשר אינו חוסה תחת האישור המקורי שניתן למיזוג • בתוך כך, בעלי מניות רשת וערוץ עשר הגיעו להסכם בסוגיית המלאים

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

סוגיית מיזוג רשת וערוץ עשר נמשכת: ל"גלובס" נודע כי לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, הוגשה בקשת מיזוג חדשה המשקפת את יחסי בעלי המניות כעת, זאת לאחר שהממונה הבהירה לפני מספר ימים כי מתווה עסקת רשת-עשר אינו חוסה תחת האישור המקורי שניתן למיזוג, מאחר שהחלוקה של המניות בערוץ הממוזג שונה מהחלוקה שהוגשה במקור ושאושרה על-ידה. 

עמדתה של הממונה הוצגה כחלק מהתגובה שלה לבית הדין להגבלים העסקיים בתשובה לבקשת הדיון הדחוף שהגיש עו"ד שחר בן-מאיר, שטען כי הפעולות שרשת וערוץ עשר נוקטות בימים האחרונים הן פעולות המפירות את תנאי המיזוג, וכי העסקה המתגבשת בין בעלי המניות איננה העסקה שקיבלה אישור.

ברשת ועשר מכוונים לעלות לאוויר בפורמט החדש ב-12 בינואר - מועד פתיחת העונה של התוכנית "האח הגדול". השלבים הבאים שנדרשים כדי שזה יקרה הם אישור חדש של הממונה על ההגבלים למתווה העסקה החדש ואישור ועדת הריכוזיות. התהליכים מתנהלים במקביל, אך בשלב זה לא ברור כמה זמן הם יימשכו.

בתוך כך, המיזוג בין רשת לערוץ עשר צלח מהמורה נוספת: ל"גלובס" נודע כי ביום שישי האחרון הגיעו בעלי המניות להסכמות שמאפשרות את המשך ההכנות לחיבור הערוצים בפועל מרגע שיינתנו כל האישורים הדרושים.

נזכיר כי בשבוע שעבר, ימים ספורים לאחר שהנהלת ערוץ עשר עברה פיזית למשרדי רשת, מנהלי ערוץ עשר קיבלו הוראה מבעלי המניות שלהם שלא להגיע למקום ולחזור להתנהל ממשרדי ערוץ עשר. הוויכוח בין בעלי המניות נסוב בין היתר על שוויים של המלאים (התוכן והתוכניות שיש ברשת), ויכוח שהחל עוד לפני ההסכם ביניהם והתחדד לאחר שהגיעו לסיכומים, כשהתברר כי קיים פער של עשרות מיליוני שקלים בין מה שרשת תופסת כמלאי לבין מה שערוץ עשר מתייחס אליו כמלאי. למרות המשבר שנוצר, מקורבים העריכו כי מדובר במשבר טקטי שייפתר - ואכן מספר שיחות בימים האחרונים סייעו לסיים את המשבר.