פנייה לממונה על ההגבלים: רשת וערוץ עשר מפרים את תנאי המיזוג

עו"ד שחר בן-מאיר, אחד ממגישי הערר נגד אישור מיזוג רשת וערוץ עשר, פנה היום במכתב תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין • מבקש שהממונה תודיע כי האישור שניתן למיזוג הופר ואינו תקף

עו"ד שחר בן-מאיר / צילום: יונתן בלום
עו"ד שחר בן-מאיר / צילום: יונתן בלום

עו"ד שחר בן-מאיר, אחד ממגישי הערר נגד אישור מיזוג רשת וערוץ עשר, פנה היום (א') במכתב תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, בו הוא טוען כי רשת וערוץ עשר מפרים את תנאי המיזוג ביניהם.

לטענת בן-מאיר, רשת וערוץ עשר מבצעים מעשים שיש בהם משום מיזוג, לפני שניתנו כל האישורים הדרושים להשלמת המיזוג. נזכיר כי הממונה על ההגבלים  אישרה את המיזוג בין רשת וערוץ עשר בכפוף למכירת חברת החדשות וקבלת אישור למכירתה.

עוד נטען כי בבקשה לאישור המיזוג נכתב כי בעלי המניות ברשת יחזיקו 60% מהמניות בערוץ הממוזג - כלומר יהיו בעלי מניות הרוב, ואולם בעלי מניות הרוב יהיו דווקא בעלי מניות ערוץ עשר. "משמע, אישור המיזוג ניתן על בסיס דיווח שאינו אמיתי ביחס לסוגיה מהותית ביותר של מי שולט ברוב המניות של החברה הממוזגת".

עו"ד בן-מאיר מבקש כי לאור זאת תודיע הממונה כי האישור שניתן למיזוג הופר ואינו תקף.

במקביל פנה עו"ד בן-מאיר לבית הדין להגבלים העסקיים בו מתנהל הערר שלו ושל עמותת "הצלחה" נגד המיזוג. בן-מאיר מבקש לקבוע מועד דיון דחוף לשמיעת העררים.

השופטת תמר בזק-רפפורט קבעה כי רשת וערוץ עשר יגישו את תגובתם תוך 3 ימים.