yes | בלעדי

יזם ההייטק מתי כוכבי וקבוצת תיא תקשורת מקימים במשותף קרן להשקעות בתוכן ישראלי

ל"גלובס" נודע כי איש העסקים ויזם ההייטק מתי כוכבי וקבוצת תיא תקשורת מקימים במשותף קרן להשקעות בתוכן ישראלי • בשלב הראשון יושקעו בקרן כ-50 מיליון שקל, ובראשה יעמדו שני אנשים מנוסים מאוד המגיעים מתחום התוכן וההפקה: יונה ויזנטל, לשעבר סמנכ"ל התוכן של yes והעורך הראשי של רשות השידור בעת פירוקה; ויואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה, חברת-בת של תיא תקשורת

בשורה לתעשיית יוצרי תוכן בישראל: אל ערוצי השידור הקבועים המשמשים ברוב המקרים את המסלול המרכזי בדרך שבין רעיון לתוכנית משודרת, מצטרפת בימים אלה קרן חדשה שתשקיע בתוכן ישראלי. ל"גלובס" נודע כי איש העסקים ויזם ההייטק מתי כוכבי וקבוצת תיא תקשורת מקימים במשותף קרן להשקעות בתוכן ישראלי. בשלב הראשון יושקעו בקרן כ-50 מיליון שקל, ובראשה יעמדו שני אנשים מנוסים מאוד המגיעים מתחום התוכן וההפקה: יונה ויזנטל, לשעבר סמנכ"ל התוכן של yes והעורך הראשי של רשות השידור בעת פירוקה; ויואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה, חברת-בת של תיא תקשורת.

הדרך שבין רעיון של יוצר ועד שאותו רעיון הופך לתוכן משודר עוברת כמעט לכל אורכה דרך גופי השידור. ברוב המקרים הם אלה שנותנים את הכסף לפיתוח, מייצרים פיילוט אם צריך, ממנים את ההפקה ושולטים בזכויות השידור. למעשה, ללא תמיכת גוף משדר קשה מאוד להוציא רעיון לפועל. עם זאת, בשל מצב שוק המדיה יכולתם של גופי השידור להשקיע הולכת ופוחתת. הקרן החדשה אמורה להציע מודל פיננסי חדש שבו הכסף שהיא תעביר ישמש להשקעה מול יוצרים, מפיקים וגופי שידור - מה שלא קיים נכון להיום בשוק הישראלי.

החיבור של כוכבי ותיא תקשורת הוא של שתי זרועות המשלימות זו את זו: תיא תקשורת היא חברה בורסאית שחלק ניכר מעסקיה הוא במדיה ותקשורת. החברה מחזיקה בבעלות על אולפני הרצליה ויש לה פעילות בתחום ייזום והפקת תוכן, אולפני צילום, ניידות שידור ומערך פוסט. בנוסף היא הקימה קרן השקעות לסטארט-אפים המתמחה בתחומי הטכנולוגיות לעולם המדיה ועד היום השקיעה ב-11 סטארט-אפים. לפני מספר חודשים התקבלה בקבוצה החלטה אסטרטגית להעמיק את האחיזה בתחום התוכן, ולשם כך גויסו בבורסה 60 מיליון שקל שחלקם אמור להיות מופנה לקרן שהוקמה.

כוכבי מגיע מתחום המדיה והטכנולוגיה והוא הקים בשנים האחרונות מיזמי מדיה, ביניהם חברת vocativ המייצרת תכנים יומיים המבוססים על טכנולוגיות שמנתחות שימוש באינטרנט ומוצאות סיפורים חדשניים וראשוניים. יחד עם בתו הוא גם היוצר של סדרת הדוקו-האמריקאית "הרשת האפלה" שנמכרה ליותר מ-20 מדינות. בנוסף עוסק כוכבי ביצירת פורמטים ותכנים באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים. על בסיס טכנולוגיה זו הקים לפני כשנה וחצי את חברת HEED העוסקת בניתוח מידע בזמן אמת ויצירת תוכן חדשני מאירועי ספורט והפצתם לצרכנים ואוהדים.

לדברי עמי גניגר, הבעלים של תיא תקשורת: "הפקות הטלוויזיה הישראליות כבר יכולות לרשום לעצמן לא מעט הישגים בענף הטלוויזיה העולמי, ולמעשה הפכנו לאחת מיצרניות התוכן המעניינות והפרודוקטיביות שיש. המודל שבנינו, שדומה מאוד למודלים דומים הקיימים בעולם, דורש חבירה של מספר גורמים המביאים ידע ומומחיות לצד יכולות פיננסיות, המאפשרים תמיכה בהפקות טלוויזיה חדשניות ומורכבות". מתי כוכבי הוסיף כי "יש שוק בינלאומי שפתוח יותר מתמיד לתכנים מגוונים ומשקיע סכומים גדולים. אנחנו שואפים להביא באמצעות הקרן ובשיתוף עם אומנים ויוצרים, תכנים מלהיבים שיהיו אהובים על קהלים ברחבי העולם". 

עמי גניגר, פתיחת תערוכת "סלקום מובייל שואו" / צילום: סיון פרג'
 עמי גניגר, פתיחת תערוכת "סלקום מובייל שואו" / צילום: סיון פרג'