אחרי דרמת הרחפנים: נמל התעופה גאטוויק נמכר ב-3.7 מיליארד דולר

שבוע לאחר ששמועות על רחפני ריגול עוררו פאניקה בקרב הנוסעים בגאטוויק בלונדון, הוא נמכר לחברת וינצ'י איירפורטס הצרפתית שמתמחה בניהול נמלי תעופה בינלאומיים

מטוס ממריא משדה התעופה גאטוויק בלונדון / צילום: Reuters, Toby Melville
מטוס ממריא משדה התעופה גאטוויק בלונדון / צילום: Reuters, Toby Melville

רק מספר ימים לאחר הדיווחים כי רחפני ריגול נצפו בסמוך לשדה התעופה גאטוויק בלונדון יצרו פאניקה בקרב הנוסעים, הוא נמכר לחברת שדות התעופה הצרפתית וינצ'י איירפורטס תמורת 2.9 מיליארד ליש"ט (3.7 מיליארד דולר).

בעלי השליטה בשדה התעופה הלונדוני, שמובלים על ידי קרן ההשקעות האמריקאית גלובל אינפסטרקצ'ור פרטנרס (GIP), ימכרו 50.1% מהמניות לוינצ'י. את 49.99% הנותרים תמשיך לנהל הקרן האמריקאית. GIP רכשה את שדה התעופה בשנת 2009 תמורת 1.5 מיליארד ליש"ט.

וינצ'י מפעילה מעל 40 שדות תעופה גלובליים באירופה, אסיה ואמריקה, והרכישה הנוכחית תוסיף לפורטפוליו החברה את שדה התעופה השני בגודלו בבריטניה. גאטוויק הוא גם שדה התעופה השמיני הכי עמוס באירופה לפי נתוני נוסעים.

נזכיר כי בשבוע שעבר מעל 1,000 טיסות שיצאו או נחתו בגאטוויק בוטלו או הוסטו למסלול אחר לאחר בהלת רחפני הריגול שאחזה בשדה התעופה במשך שלושה ימים.

מייקל מקגי, מקרן GIP, מסר בתגובה: "אנחנו צופים שהעברת הבעלות תסתיים עד אמצע השנה הבאה, כשצוות ההנהלה המוביל ישאר בתפקידו".

ניקולס נוטברט, נשיא וינצ'י איירפורטס מסר: "כשותף התעשייתי החדש של גאטוויק, וינצ'י תתמוך ותעודד הגדלת התנועה, היעילות וההתמחות של השדה. זאת, על מנת לספק לנוסעים את רמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר והחוויה המהנה ביותר".