הרשקוביץ עוצר מינויים חדשים בשירות המדינה עד הבחירות

במכתב שהפיצה אמש נציבות שירות המדינה למנכ"לים, הנחה הנציב את מנכ"לי משרדי הממשלה "לנקוט משנה זהירות" בכל הקשור למינויים דחופים בתקופת הבחירות

פרופ' דניאל הרשקוביץ. / דוברות משרד המדע
פרופ' דניאל הרשקוביץ. / דוברות משרד המדע

נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ עוצר את מינויי הבכירים בשירות המדינה. במכתב שהפיצה אמש נציבות שירות המדינה למנכ"לים מיד לאחר שהחוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה שנייה ושלישית הנחה הנציב את מנכ"לי משרדי הממשלה "לנקוט משנה זהירות" בכל הקשור למינויים דחופים בתקופת הבחירות. הכוונה במכתבו של הנציב היא להליכי מינוי שמעורבים בהם שרים או הממשלה כמו משרות פטורות ממכרז ומשרות שמתמנות באמצעות ועדת איתור. הנחיות מפורטות לגבי הליכי מינויים חדשים והליכים שכבר החלו יפורסמו בימים הקרובים על-ידי היועץ המשפטי לממשלה.

במכתב מדגיש הנציב כי יאשר מינויים חדשים רק במקרים חריגים בכפוף להמלצת וועדת חריגים שהוקמה בנציבות. "בעקבות פניות שונות שכבר הגיעוני" כתב הרשקוביץ, "ברצוני להבהיר כי בכוונתי להשתמש בסמכותי לאשר מינויים מסוימים בתקופה זו, במקרים חריגים ביותר בהם יהיה ברור מעל לכל ספק כי המינוי דחוף, וכי מדובר במינוי מקצועי ללא כל זיקה פוליטית, בהתאם לכללים. במקרים אלו תידרש המלצתה של ועדת חריגים שהקמתי לצורך כך. אבקשכם לנקוט משנה זהירות בתקופה זאת. הודעה מפורטת בנושא זה והוראות רלוונטיות יפורסמו בימים הקרובים".