יממה אחרי נטישת בנט ושקד, בבית היהודי שוקלים לבטל את הפריימריז

המפלגה הקימה ועדה מיוחדת, על מנת לגבש לוח זמנים ומציאת שיטה מוסכמת לבחירות יו"ר המפלגה ומועמדים לכנסת • מהבית היהודי נמסר: "ההחלטה תובא לאישור מרכז המפלגה בימים הקרובים"

נפתלי בנט ואיילת שקד בפורום האחד עשר / צילום: שלומי יוסף
נפתלי בנט ואיילת שקד בפורום האחד עשר / צילום: שלומי יוסף

יממה אחרי ההודעה הדרמטית של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, שהם עוזבים את מפלגת הבית היהודי, מסרו הערב מדוברות המפלגה שמחר יתכנסו חברי הסיעה הנותרים, חברי הכנסת מוטי יוגב, אלי בן דהן וניסן סלומינסקי כדי להכין את המפלגה למערכת הבחירות. "הוסכם כי יש צורך לפעול בהקדם ליצירת רשימה מגוונת ורחבה של נשים וגברים, צעירים וותיקים שתייצג את כלל הציונות הדתית לקראת הבחירות לכנסת ה-21" נאמר בלשון ההודעה. המפלגה הקימה ועדה מיוחדת, על מנת לגבש לוח זמנים ומציאת שיטה מוסכמת לבחירות יו"ר המפלגה ומועמדים לכנסת. "ההחלטה תובא לאישור מרכז המפלגה בימים הקרובים".

לפניית "גלובס" בשאלה האם גם אופציית ביטול הפריימריז עומדת על הפרק, אמר בכיר במפלגה שכל האפשרויות יידונו. המפד"ל עברה לפריימריז מלאים בהובלתו של השר אורי אורבך ז"ל בשנת 2012 לקראת הבחירות לכנסת ה-19. בנט ושקד השתתפו אז בהליך והגדילו את כוחה של המפלגה מ-7 מנדטים (מפד"ל, 3 ואיחוד לאומי 4) ל-12 מנדטים. בבחירות 2015, ירד מספר המנדטים ל-8.

לפני כמה חודשים התכנס מרכז המפלגה והעניק סמכויות נרחבות ליו"ר דאז, נפתלי בנט. אולם המהלך של בנט ושקד טרף את הקלפים. אתמול בלילה בפגישה המידית שנערכה אצל הרב דרוקמן, הוחלט כי בשלב ראשון שני המרכיבים של הבית היהודי - האיחוד הלאומי ומפד"ל - יסגרו כל אחד את ענייניו הפנימיים, ולאחר מכן שתי הסיעות יחליטו כיצד לבנות את הרשימה המשותפת. לכן בשלב ראשון, מחר בבוקר, שר החקלאות אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ' לא ישתתפו בישיבה.